α

==► Αυτοί που αντέχουν, έχουν πονέσει πολύ…  ==► ΞΑΦΝΙΚΑ και ΑΙΦΝΙΔΙΑ αφανίζονται οικογένειες Ελλήνων, φυσικά κανείς δεν ξέρει τον λόγο  ==► Τί γίνεται;; Πού ακριβώς είμαστε και πού το είναι είναι;;   ==► 19 Μαΐου! Ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου! ...Ο ΑΘΕΟΣ ΣΑΠΙΛΑΣ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΑΠΟ ΚΟΥΝΙΑ.....ΝΑΝΟΥΡΙΖΕΤΑΙ....ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΙΑΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ.....ΣΑΒΟΥΡΑ ΠΟΥ ΣΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ......!!!!!  ==► Χωριά του Πόντου που γλίτωσαν τη Γενοκτονία   ==► Η πιο τρομακτική νύχτα στη Γενοκτονία των Ποντίων: Η σφαγή των νηπίων της Σάντας (φωτό & βίντεο)   ==► Η Γενοκτονία των Ποντίων σε χάρτη: Τα χωριά του Πόντου, μεταξύ αυτών χωριά που κάηκαν και χάθηκαν  ==► Αυτά έλεγε ο νέος υπουργός Μετανάστευσης Δ.Καιρίδης: “Είμαστε παιδιά Οθωμανών, δεν υπάρχει καμιά γενοκτονία Ποντίων” – Αυτούς ψηφίσατε για να σας κάνουν τα ρουσφέτια (Βίντεο)  ==► Οι Τούρκοι έκαναν τους Πόντιους ζωοτροφές! (Βιντεο)  ==► Φρικιαστικά ντοκουμέντα: Οι μεταθανάτιες φωτογραφίες «επωνύμων» που σόκαραν τον κόσμο! (Photos)  ==► Τι ήταν η επέμβαση της λοβοτομής που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για την αντιμετώπιση ψυχικών παθήσεων  ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Απ’ έξω Ρουβάς κι από μέσα… κουβάς   ==► Χο Τσι Μινχ, ο «φωτισμένος» Βιετναμέζος   ==► Τόμας Έντουαρντ Λόρενς (1888 – 1935)   ==► Σε ένα στάβλο παρατημένες, σκούριαζαν μηχανές θρύλοι ίδιες με εκείνη που σκοτώθηκε ο Λώρενς της Αραβίας (Photos)  ==► Η δολοφονία του Δηλιγιάννη  ==► Σαμαράς: «Αυτή δεν είναι κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι του Μητσοτάκη, είμαστε απόντες από παντού, άλλα λέγαμε προεκλογικά και άλλα τελικά κάναμε»  ==► Δεν ξέρουν τι θα πει καημός…   ==► Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΠΑΤΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ  ==► ΚΑΙ Ο ΝΟΥΣ ΜΟΥ ΠΑΛΙ ΞΕΝΥΧΤΑ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ)  ==► Οινούσσες : Άρρηκτη σχέση με τη θάλασσα, το πέλαγος, το υγρό στοιχείο (Φωτο)  ==► Σβάστικα: Η Δολοφονία ενός Θεού  ==► Νικηφόρος Μανδηλαράς 1928 – 1967  ==► Η Μάχη των Δολιανών  ==► Δροσουλίτες    By The best widgets

Translate

07:38:06 PM

19/05/2025

31.3.25

Τα Μινωικά διπλά ιερά κέρατα και ο ιερός διπλός πέλεκυς ή λάβρυς

φωτογραφία  Βασίλης Ταγκούδης
Τα διπλά ιερά κέρατα ή κέρατα καθοσιώσεως είναι το πιο συνηθισμένο ιερό σύμβολο της μινωικής λατρείας. Τοποθετούνται ως επίστεψη ιερών κτηρίων ή βωμών. Καμία φορά συνδυάζονταν με τον διπλό πέλεκυ. Σε άλλες παραστάσεις εικονίζονταν λατρευτές που στέκουν με σεβασμό μπροστά τους.
Τι συμβολίζουν όμως τα κέρατα; Τα κέρατα τα οποία είναι σήμα κατατεθέν του λαμπρού Μινωικού και όχι μόνο πολιτισμού, παραπέμπουν στην σελήνη λόγω της ομοιότητας του μηνίσκου της Σελήνης ( μισοφέγγαρου) με τα κέρατα της αγελάδας. Οι αρχαίοι Έλληνες, φαντάζονταν τη Σελήνη, να οδηγεί άρμα στον ουράνιο θόλο, όπως και ο αδελφός της ο Ήλιος, το οποίο έσερναν αγελάδες ή ταύροι.
Η Σελήνη αποτέλεσε και αποτελεί για την ανθρωπότητα ένα παγκόσμιο και διαχρονικό πνευματικό σύμβολο, τη θηλυκή αρχή της δημιουργίας του Κόσμου, καθώς και την πόρτα προς την απόκρυφη φύση της ανθρωπότητας και του σύμπαντος, προς εκείνο δηλαδή που μένει άφατο στην συνηθισμένη θέαση της Φύσεως, για αυτό ταυτίζεται και με τις μαγικές μυσταγωγικές τελετές.
Οι σεληνιακές φάσεις, της Νέας Σελήνης, της Σελήνης σε χάση, και της Πανσελήνου, συνδέθηκαν με την Τρίμορφη Εκάτη η οποία συμβόλιζε την νεαρή κοπέλα, ντροπαλή και αφανή, (ως παρθένα Αρτέμιδα), την ημισέληνο με την ώριμη γυναίκα σε αναπαραγωγική ηλικία , εφόσον η φάση αυτής της σελήνης μοιάζει με την φουσκωμένη κοιλιά εγκύου γυναικός, και την γεμάτη Πανσέληνο σε πλήρη ανάπτυξη, ως γηραιά κυρία.
Δεν είναι φυσικά τυχαίο, πως το όνομα της Ευρώπης, μας παραπέμπει επίσης στη Σελήνη, καθώς είναι αυτή που βλέπει τα πάντα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ονόματα το όνομα της μητέρας της Τηλέφασσας, που φέγγει από μακριά. Όλες οι ηρωίδες του Kρητικού μύθου, όπως η Αριάδνη και η Βριτόμαρτις ή Δίκτυννα έχουν ονόματα, που μας ανάγουν στον λατρευτικό κύκλο της Άρτεμης, δηλαδή αναφέρονται στη Σελήνη.
Ο ταύρος σχετίζεται με το Δία (ο οποίος μυθολογικά γεννήθηκε μεγάλωσε στην Κρήτη) και ο οποίος μεταμορφώθηκε σε λευκό ταύρο για να απαγάγει την Ευρώπη (ταυροπάρθενος) κόρη του Αγήνορα και να την μεταφέρει στην Κρήτη.
Εκεί την παντρεύτηκε και από το γάμο τους γεννήθηκαν τρεις γιοι: ο Μίνωας που έγινε βασιλιάς της Κνωσού, ο Ραδάμανθυς που κυριάρχησε στη Φαιστό, και ο Σαρπηδών. Επίσης, ταύρος αναδύθηκε από τη θάλασσα, και τον οποίο έστειλε ο Ποσειδώνας στο Μίνωα μετά από επίκλησή του, ώστε αυτός να τον θυσιάσει ως αντάλλαγμα για το θρόνο της Κρήτης που τον διεκδικούσε και ο αδερφός του Σαρπηδώνας.
Ο Μίνωας τελικά έγινε βασιλιάς της Κρήτης, αλλά γοητευμένος από την ομορφιά του ταύρου δεν εκπλήρωσε το τάμα του και δεν τον θυσίασε με αποτέλεσμα να προκαλέσει την οργή του Ποσειδώνα, ο οποίος έκανε την Πασιφάη –κόρη του Ήλιου και της Περσηίδας- γυναίκα του Μίνωα, να ερωτευτεί τον ταύρο. Η Πασιφάη με τη βοήθεια του Δαίδαλου –ο οποίος κατασκεύασε ομοίωμα αγελάδας, μέσα στο οποίο μπήκε η Πασιφάη- ήρθε σε ερωτική επαφή με τον ταύρο και από αυτή την συνεύρεση γεννήθηκε ο Μινώταυρος .
Η κεφαλή του ταύρου ήταν το σύμβολο της ισχύος του Μινωικού πολιτισμού . Το αίμα του ταύρου κατά τη θυσία του σε τέλεση ιερουργικών μυστηρίων για τους υποψήφιους μύστες που προσδοκούσαν την ανακήρυξη τους σε ιερείς, συμβόλιζε την αναγέννηση και την άνοδο σε υψηλότερη πνευματική σφαίρα.
Σύμβολο που σχετίζεται με τα διπλά ιερά κέρατα είναι ο ιερός διπλός πέλεκυς ή λάβρυς στον οποίο αποδίδονταν, θεραπευτικές, μαγικές, προφυλακτικές ιδιότητες. Έτσι όπου τοποθετούνταν, θεωρείτο ότι έθετε το οικοδόμημα ή το αντικείμενο που ευρίσκονταν υπό υψηλή προστασία και κατ’ αυτόν τον τρόπο προσδοκούσαν την αποφυγή κάποιας βεβήλωσης. Επίσης θεωρούνταν το κατ’ εξοχήν σύμβολο της καθαγίασης και της μύησης. Επομένως συμβόλιζε την ψυχή που οδεύει για την θέωση και την ολοκλήρωση. Επίσης ο διπλός πέλεκυς συνήθως βρισκόταν στο κέντρο του όποιου ιερού, για να φανερώνει την ιερότητα και το «άβατο» αυτού του μέρους. Εκτός των άλλων συμβόλιζε την δημιουργική ένωση δύο εκ των δυνάμεων της Φύσης, δηλ. της παραγωγικής και της γονιμοποιού ..
http://xletsos-basilhs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.