α

==► Σοκ – Πακιστανοί: «Είμαστε πάνω από 30.000 στο κέντρο της Αθήνας»  ==► Παγκόσμιο Σύμφωνο Πανδημιών – Ο ΠΟΥ σχεδιάζει παγκόσμιο έλεγχο υγείας – Θέλουν να «φυτέψουν» και άλλους ιούς με σκοπό να φέρουν καινούργια εμβόλια για να προκαλέσουν αραίωση πληθυσμού  ==► Κατά 40% μείωσαν την κατανάλωση ελαιόλαδου οι Έλληνες – Συνεχίζεται το «ράλι» στις ανατιμήσεις  ==► ΦΑΛΤΣΑ ΚΑΝΤΑΔΑ (ΜΗΛΙΩΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)   ==► Η επιλογή υπάρχει - Εμείς είμαστε η επιλογή - Αντίσταση στην αδικία   ==► Aχερουσία και κάτω κόσμος  ==► Ελληνική μυθολογία, η πρώτη καταγεγραμμένη ιστορία του ανθρώπου  ==► Ο Ημίθεος ήρωας Περσέας και η Ανδρομέδα   ==► Ποιος ήταν ο «Paezano» της Φωκίωνος που κυκλοφορούσε με γούνα, μια μαϊμού στον ώμο και ήξερε τους πάντες  ==► Με αυτά μετράγαμε τα καλοκαίρια μας: 4 αξέχαστα παγωτά των 80’s και των 90’s που δεν υπάρχουν πια (Pics) Υπάρχουν όμως χαραγμένα στις αναμνήσεις μας.  ==► Χάρρυ Κλυνν 1940 – 2018  ==► Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι....ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ ΕΟΡΤΑΖΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΕΣ...!!!  ==► Παγωτό: Η πιο νόστιμη ιστορία (φωτογραφίες)  ==► Η ιστορία του τσαγιού  ==► Με πρότυπο τον Χίτλερ και τη Βέρμαχτ το πολιτικό ήθος και ο νομικός πολιτισμός του νεόκοπου βουλευτή Χανίων Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.   ==► Φορεία στο “Γεννηματάς”: 70 γιατροί διαψεύδουν το υπουργείο Υγείας  ==► Δεν σέβονται τίποτα! Όλα για τις ψήφους και για την καρέκλα – Ο δολοφόνος Καραμανλής φωτογραφίζεται χαμογελαστός πάνω από την κάλπη  ==► Θα ρθεί καιρός κι αρφανοί θα φάνε και θα πιούνε...   ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Κατρούγκαλος: Αλλάζουμε το νόμο για τις απεργίες για να... πετυχαίνουν ..ΔΩΣΙΛΟΓΕ ΠΡΟΔΟΤΗ...ΔΟΛΟΦΟΝΕ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ.....ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ...!!!  ==► Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ!  ==► Η Μάχη της Κρήτης   ==► Μουσείο για τη Μάχη της Κρήτης χτίζει η Γερμανία στην Κρήτη  ==► Η Κρήτη έδινε ζωή...τα χρόνια της κατοχής - Η αυτάρκεια όπλο κατά της πείνας   ==► Εδιμβούργο, ένα μεσαιωνικό παραμύθι (Φωτο)  ==► Η ιστορία του Όριεντ Εξπρές    By The best widgets

Translate

02:57:44 PM

21/05/2025

27.2.24

Το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα - Πειραιάς με τρένο

 Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 εκτελείται το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του ατμοκίνητου αστικού σιδηροδρόμου Αθήνα – Πειραιάς.
Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς, γνωστός ως Ηλεκτρικός, μετράει σχεδόν ενάμιση αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.
Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, έναν χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση. Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας - Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου απ' Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θα αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος τον Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Έναν χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρεία του «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - ΣΑΠ ΑΕ. Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρεία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής.
Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904, οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.
Σε όλη αυτήν τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το «παρών» στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912-1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.
πηγη fosonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.