α

==► Τους ταΐζεις τους ποτίζεις αλλά οι λάθρο εισβολείς πήγαν να ληστέψουν με τσεκούρια ντελιβερά  ==► Θανάσης Βέγγος: ο καλός άνθρωπος που πτώχευσε και έχασε το σπίτι του, επειδή τον «έπνιξαν» οι δανειστές και η εφορία!   ==► Θανάσης Βέγγος : Η άγνωστη υπόθεση φυλάκισης του   ==► Ρόκκος Χοϊδάς: Σοσιαλιστής και Τέκτονας πέθανε στη φυλακή αρνούμενος να προσκυνήσει τον βασιλιά  ==► Ελιές Καλαμών, οι πιο υγιεινές στον κόσμο  ==► Καρκίνος του παχέος εντέρου: Βρήκαν νέες παραλλαγές γονιδίων που αυξάνουν τον κίνδυνο  ==► Νέα στοιχεία από την Βρετανία: «Η θνητότητα των εμβολιασμένων είναι 5πλάσια από τη θνητότητα των ανεμβολίαστων»  ==► Νέα στοιχεία: O αρχαιότερος Homo Sapiens ζούσε στην Ελλάδα   ==► Η ιστορία του Πανεπιστημίου Αθηνών  ==► Δαλιδά: Γιατί οι άντρες πέθαιναν για αυτή -Ο κρυφός έρωτας με τον Μιτεράν  ==► Η παλιά Ομόνοια των θεάτρων  ==► Μαρίκα Κοτοπούλη: Η ΗΘΟΠΟΙΟΣ που γεννήθηκε πάνω στη σκηνή!  ==► Νικολό Μακιαβέλι 1469 – 1527  ==► Είναι το γαμώτο που δεν έζησα.  ==► Η Μισέλ Ομπάμα ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΔΗΜΟΣΙΑ  ==► Μπ. Μπρεχτ «Αυτή η ανεργία» ....  ==► Ένα σύντομο βιογραφικό του πιο άχρηστου και ανεπάγγελτου πρωθυπουργού όλων των εποχών...Ο ΓΚΑΒΟΣ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟΥ 18.....ΣΚΥΨΕ ΚΙ ΑΛΛΟ.....!!!  ==► Τον κόσμο στον περιέγραψαν   ==► Ισως.....μπορει.....  ==► Λεονάρντο Ντα Βίντσι 1452 – 1519  ==► Η «γέννηση» της Μόνα Λίζα  ==► Βρέθηκε έργο του Ντα Βίντσι σε θησαυροφυλάκιο ελβετικής τράπεζας  ==► Η «Σιωπή» της Πηνελόπης Δέλτα. ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΟΤΣΟΓΛΑΝΟΥ ΕΘΝΟΠΡΟΔΟΤΗ   ==► Γιάννης Ρίτσος, «Διακήρυξη, προς το λαό μου και σ’ όλους τους λαούς του κόσμου» (απόσπασμα)  ==► Μονεμβασιά: Tο πλωτό κάστρο που συναρπάζει    By The best widgets

Translate

08:58:43 AM

04/05/2025

27.2.24

Το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα - Πειραιάς με τρένο

 Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 εκτελείται το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του ατμοκίνητου αστικού σιδηροδρόμου Αθήνα – Πειραιάς.
Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς, γνωστός ως Ηλεκτρικός, μετράει σχεδόν ενάμιση αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.
Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, έναν χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση. Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας - Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου απ' Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θα αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος τον Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Έναν χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρεία του «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - ΣΑΠ ΑΕ. Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρεία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής.
Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904, οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.
Σε όλη αυτήν τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το «παρών» στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912-1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.
πηγη fosonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.