Από την τεράστια ποικιλία ονομάτων, γεύσεων και ξεχωριστών ιστοριών που είχαν τα παγωτα εκεινης της εποχης,
εμείς διαλέξαμε τέσσερα. Προσπαθήσαμε να κρατήσουμε χαμηλά την μπάλα
γιατί αν συνεχίζαμε να γράφουμε και να τα θυμόμαστε θα μας έπιανε
μελαγχολία.
Αυτά λοιπόν είναι τα 4 παγωτά των 80s-90s που χάθηκαν από τις παγωτοβιομηχανίες αλλά όχι από τις αναμνήσεις μας.
Viennetta – Algida
Η
Viennetta ήταν ένα παγωτό όνειρο. Ένα παγωτό στρώσεων πολύ λεπτών
φύλλων σοκολάτας ανάμεσα σε απολαυστική κρέμα βανίλιας που αισθητικά
θύμιζε περισσότερο τούρτα παγωτό ακριβών εστιατορίων.
Εξάλλου
το Viennetta λανσαρίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία το 1982 και έως τα μέσα
της δεκαετίας του ’90 ώστε να θεωρείται εναλλακτική πολυτελείας για
είδος συμβατικού παγωτού.
Το «κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα κομμάτι»
ήταν το σλόγκαν και στο εξωτερικό, όπου επίσης προωθήθηκε ως
υποκατάστατο ενός σοβαρού γλυκού. Στη διαφήμιση το παγωτό φαινόταν
αρκετά μεγαλύτερο απ’ ότι πραγματικά ήταν οπότε στις μεγάλες οικογένειες
οριακά αρκούσε για να πάρεις μία… τζούρα.
.
Manhattan – ΕΒΓΑ
Για τους άρρωστους σοκολατομανείς, που το
απλό παγωτό κρέμας σοκολάτας δεν αρκούσε, υπήρχε πάντα η επιλογή του
Manhattan.Ένα από τα ελάχιστα παγωτά με κρέμα σοκολάτα,
κομμάτια-σταγόνες στερεοποιημένης σοκολάτας μέσα του και κόκκους
σοκολάτας στο πάνω μέρος του. Η ονείρωξη του κάθε chocoholic και η χαρά
του να πίνεις μετά αμέτρητο νερό για να ξελιγωθείς.
Σε κλασικό
κυπελλάκι της ΕΒΓΑ με μία αμερικάνικη σημαία απ’ έξω για να καταλάβουμε
ότι εννοεί το Manhattan της Νέας Υόρκης και όχι το Manhattan της Αττικής
ξέρω ‘γω.
Μέσα στα χρόνια το Manhattan εξαφανίστηκε ενώ λίγα
χρόνια πριν η Νestle έβγαλε μία σειρά από διαφορετικούς συνδυασμούς
παγωτών με την επωνυμία Manhattan που λίγο όμως θυμίζουν αυτό των 80s.
Texas – ΑΓΝΟ
Στη δεκαετία του 80 η ΑΓΝΟ μπορεί να είχε
«κλείσει» τον γέγα σταρ του ευρωπαϊκού μπάσκετ, Νίκο Γκάλη, για να
διαφημίζει το φρέσκο γάλα της, δεν πήγαινε πίσω όμως και το όνομα που
διαφήμισε ένα από τα δημοφιλέστερα παγωτά της, το περίφημο Texas. Ο Χάρι
Κλυνν, το μεγαλύτερο όνομα της ψυχαγωγίας εκείνη τη δεκαετία ανέλαβε να
διαφημίσει το Texas.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες στο βίντεο της διαφήμισης:
«Το
καλοκαίρι του 1986 η γαλακτοβιομηχανία ΑΓΝΟ ρίχνει στην αγορά παγωτού
τον πύραυλο Texas επιλέγοντας τον δημοφιλέστερο κωμικό ηθοποιό της
εποχής , τον Χάρρυ Κλυνν , για την προώθηση του προϊόντος . Ο μεγάλος
showman υποδύεται αρχικά τον νονό της νύχτας που πηγαίνει στην παραλία
συνοδεία του υπηρετικού προσωπικού αλλά και της ..μαμάς του που τον
θεωρεί ακόμα ..μωρό φωνάζοντας ” Μιχαλάκη , όχι στα βαθιά παιδί μου ” ,
μία φράση που σφράγισε την συγκεκριμένη διαφήμιση. Συμμετέχει και ο Τόνυ
Άντονυ».
Πυραυλάρα από τις λίγες καθώς είχε και μεικτή γεύση από μισή σοκολάτα και μισή κρέμα βανίλια. To συμπλήρωναν κομμάτια σοκολάτας γάλακτος στο πάνω μέρος και θύμιζε λίγο ανάμεικτο παγωτό μηχανής.
Marengata – ΕΒΓΑ
Εδώ δε μιλάμε απλά για παγωτό αλλά για ένα
θρύλο της ΕΒΓΑ, ο οποίος χάθηκε αφήνοντας πίσω του ένα αναπλήρωτο κενό.
Ένα κενό που στα παιδικά μας χρόνια γέμισε η κρέμα βανίλια με σιρόπι
κεράσι, η αφράτη μαρένγκα, ένα ολόκληρο κεράσι στο κέντρο του και στον
πάτο του κομμάτια πραγματικής σοκολάτας, που πάσχιζες να σκαλίσεις με το
κουταλάκι. Πραγματικά άτυχος όποιος δεν πρόλαβε να το δοκιμάσει.
Η
διαφήμισή της εξίσου εθιστική με το παγωτό. Ο Τίμος Περλέγκας σε ρόλο
αρχιμαφιόζου που λατρεύει τη Marengata. Οι μαφιόζοι του να τραγουδούν
μαζί του για τη λατρεία τους στο παγωτό. Και ξαφνικά η μάμα του, η Φρύνη
Αρβανίτη να εμφανίζεται. Και να τον χαστουκίζει ζητώντας του να αφήσει
τα παγωτά για τη δουλειά.
.
πηγη menshouse.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου