Πάμε πίσω στο χρόνο αλλά τελικά όταν θέλεις να μιλήσεις για σοκολάτα οι λέξεις παραμένουν κλασσικές σαν τα αισθήματα ...
Αγγίζουν την ψυχή μας...
Αν τα σλόγκαν για τις διαφημίσεις σοκολάτας είναι και χαριτωμένα σαν αυτά που βλέπετε στο σημερινό μας αφιέρωμα , τότε θα τις έχουμε στην τσάντα, στο νου ή στην γεύση μας για πάντα!
Καθόλου τυχαίο, αφού η σοκολάτα είναι ένα προϊόν που κυριολεκτικά «αλλάζει» την καθημερινότητά των ανθρώπων. Βελτιώνει την ψυχολογία μας, ανεβάζει τη διάθεσή μας, μάς γεμίζει ενέργεια και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με στιγμές χαλάρωσης και ευτυχίας...
Η ιστορία απέδειξε ότι η παρέα από το Φάληρο που το 1930 ίδρυσε την πρώτη ελληνική σοκολατοβιομηχανία - αψηφώντας τις δυσκολίες εκείνης της εποχής - έκανε κίνηση ματ. Και ίσως τότε να μην μπορούσαν να φανταστούν την ραγδαία και επιτυχημένη της εξέλιξη στο πέρασμα των χρόνων όμως η σοκολατοβιομηχανία της ΙΟΝ του Νέου Φαλήρου, σφράγισε τελικά μια ολόκληρη εποχή καθιερώνοντας μια διατροφική συνήθεια που έμελλε να εξελιχθεί σε αιώνια...
Η ακαταμάχητα, γλυκιά κυρία που πλέον μετράει 80 χρόνια «αγωνίστηκε με το σπαθί της» για να κερδίσει τα εύσημα σε μια εποχή που δεν ήταν η μόνη ελκυστική προτίμηση για τους καταναλωτές.
Το μάρκετινγκ της σοκολατοβιομηχανίας, για τα δεδομένα της εποχής φαίνεται πως ήταν πολύ μπροστά, αφού οι διαφημιστικές αφίσες με στιγμιότυπα της καθημερινότητας και πρωταγωνιστή το μενεξέ ή την αμυγδαλιά έγραψαν ιστορία.
Αν και ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος φαίνεται πως το φυτό «ίον το εύοσμο» ή αλλιώς ο γνωστός μενεξές που είχε πάντα την ιδιότητα να φυτρώνει στη σκιά των δέντρων κατάφερε να τραβήξει πάνω του όλα τα φώτα σε μια εποχή που οι ωραιότερες σοκολάτες απέκτησαν το όνομά του.
Η σοκολάτα ΙΟΝ συνδέθηκε, μέσα από τις εύστοχες διαφημίσεις της για την εποχή, με την αγάπη την υγεία, τη δύναμη, τα παιδιά και την οικογένεια.
Μία κυρία που παραπέμπει στην Ωντρευ Χέπμπορν λέει: «το πιο ευπρόσδεκτο δώρο» , ένας κύριος που καπνίζει και του προσφέρουν μία ΙΟΝ : « φίλε μου με υποχρεώνεις με την ευγενική σου προσφορά»
Όσο για τα παιδιά; Ένας πονηρούλης και σκανταλιάρης βγαίνει από την κρυψώνα του και : «μίλησε κανείς για σοκολάτα φουντουκιού; Μία υπάρχει...ΙΟΝ»
« Δύο γλυκούλικα αγαπιούνται και παραπέμπουν στον Μίμη και στη Λόλα του αναγνωστικού μας «σαν να ήταν η πρώτη φορά».... ενώ αθάνατο θα μείνει το σλόγκαν γεμάτο αυτοπεποίθηση « Δεν είναι τυχαίο γιατί όλοι συμφωνούν» ( και προτιμούν την ΙΟΝ )
Όσο για την 40άρα καλοστεκούμενη κυρία με νόημα δέχεται την σοκολάτα που της προσφέρει ένας κύριος: "Ω ευχαριστώ , θυμάσαι τι προτιμώ ....» ενώ ένα άλλο ζευγάρι έχει tête à tête στα χιόνια με μία ΙΟΝ αμυγδάλου !
Τέλος στις vintage στιγμές της διαφήμισης της ΙΟΝ θα μείνουν και οι « θρεπτικές» φράσεις του τύπου : «Γερό μυαλό γερά νεύρα με αθλητές εν ώρα δράσης ....».
Έξυπνες αφίσες, προχωρημένες για την εποχή, που στόχευαν κατευθείαν στην ψυχή του καταναλωτή κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κίνημα chocoholics και να γίνουν το trend μιας εποχής που η αγνότητα του έρωτα μπορούσε ακόμα να συνδεθεί με μια λαχταριστή σοκολάτα.
Συνδέθηκε με την επιβράβευση, δίνοντας κίνητρο σε όλους όσοι ήθελαν να συγχαρούν κάποιον ή να κάνουν ένα δώρο στον εαυτό τους. Μπήκε στις οικογένειες και έγινε πρωταγωνίστρια στα γεμάτα θαλπωρή Κυριακάτικα τραπέζια.
Έγινε σύμβολο ευεξίας και χαράς για μικρούς και μεγάλους... για πλούσιους και φτωχούς. Το αντίδοτο στη μελαγχολία και το τονωτικό συστατικό της ευφυΐας.
Η ταυτότητα της σοκολάτας που ξεκίνησε ως προϊόν πολυτελείας διαφοροποιήθηκε και μπήκε σ’ όλα τα σπίτια χάρη στη μαζική παραγωγή της από την ΙΟΝ.
Και η ΙΟΝ δεν σταμάτησε να μοιράζει γλυκιές στιγμές στον κόσμο...πολύ σύντομα συνέδεσε το όνομά της και με την καραμέλα, όταν δηλαδή εξαγόρασε την εταιρεία NASKO.
Αναμφισβήτητα όμως ο μεγαλύτερος σταθμός στην πορεία της σοκολατοβιομηχανίας ήταν το λανσάρισμα της θρυλικής ΙΟΝ αμυγδάλου το 1947. Της σοκολάτας που όσα χρόνια και αν περάσουν εξακολουθούμε να την απολαμβάνουμε με την ίδια λαχτάρα. Μετά τον αγαπημένο μενεξέ λοιπόν ήρθε το κλαδί της αμυγδαλιάς για να μονοπωλήσει την αγάπη μικρών και μεγάλων που μπορούν να διακρίνουν την ποιοτική σοκολάτα.
Κερδίζοντας μέρα με τη μέρα την αγάπη του κόσμου και έχοντας πάντα στο τιμόνι της «ανήσυχους» ανθρώπους με διάθεση για εκσυγχρονισμό , μεταπολεμικά η ΙΟΝ συνέχισε να επεκτείνεται. Εξαγορές, νέα προϊόντα ...πάντα με ελληνική ταυτότητα και γεύση αναλλοίωτη για να μπορεί ο κάθε άνθρωπος που την απολαμβάνει να νιώθει κυριολεκτικά «σαν να ήταν η πρώτη του φορά».
Αν και με το πέρασμα των χρόνων αλλάζουν τα πρόσωπα στο τιμόνι της εταιρείας, χωρίς όμως να αλλάζει χέρια, απλά από τους παλαιότερους των οικογενειών Κωτσιόπουλου και Καρκαζή, περνάει στους νεότερους, η φιλοσοφία της εταιρείας δεν άλλαξε ποτέ.
Η ποιότητά της πάντα παραμένει σταθερή ενώ οι επενδύσεις της σε νέα καινοτόμα προϊόντα συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
Να λοιπόν πως μια μικρή επιχείριση που ξεκίνησε από μια παρέα ανήσυχων φίλων πριν από πολλά χρόνια έχει καταφέρει σήμερα να φτάνουν τα προϊόντα της στην άλλη άκρη της γης. Ίσως τελικά όλα αυτά να κάνουν το σλόγκαν της εταιρείας «ΙΟΝ- Για πάντα» να μην φαντάζει υπερβολικό, αλλά να ανοίγει το δρόμο προς στο μέλλον.
πηγη
Αγγίζουν την ψυχή μας...
Αν τα σλόγκαν για τις διαφημίσεις σοκολάτας είναι και χαριτωμένα σαν αυτά που βλέπετε στο σημερινό μας αφιέρωμα , τότε θα τις έχουμε στην τσάντα, στο νου ή στην γεύση μας για πάντα!
Καθόλου τυχαίο, αφού η σοκολάτα είναι ένα προϊόν που κυριολεκτικά «αλλάζει» την καθημερινότητά των ανθρώπων. Βελτιώνει την ψυχολογία μας, ανεβάζει τη διάθεσή μας, μάς γεμίζει ενέργεια και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με στιγμές χαλάρωσης και ευτυχίας...
Η ιστορία απέδειξε ότι η παρέα από το Φάληρο που το 1930 ίδρυσε την πρώτη ελληνική σοκολατοβιομηχανία - αψηφώντας τις δυσκολίες εκείνης της εποχής - έκανε κίνηση ματ. Και ίσως τότε να μην μπορούσαν να φανταστούν την ραγδαία και επιτυχημένη της εξέλιξη στο πέρασμα των χρόνων όμως η σοκολατοβιομηχανία της ΙΟΝ του Νέου Φαλήρου, σφράγισε τελικά μια ολόκληρη εποχή καθιερώνοντας μια διατροφική συνήθεια που έμελλε να εξελιχθεί σε αιώνια...
Η ακαταμάχητα, γλυκιά κυρία που πλέον μετράει 80 χρόνια «αγωνίστηκε με το σπαθί της» για να κερδίσει τα εύσημα σε μια εποχή που δεν ήταν η μόνη ελκυστική προτίμηση για τους καταναλωτές.
Το μάρκετινγκ της σοκολατοβιομηχανίας, για τα δεδομένα της εποχής φαίνεται πως ήταν πολύ μπροστά, αφού οι διαφημιστικές αφίσες με στιγμιότυπα της καθημερινότητας και πρωταγωνιστή το μενεξέ ή την αμυγδαλιά έγραψαν ιστορία.
Αν και ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος φαίνεται πως το φυτό «ίον το εύοσμο» ή αλλιώς ο γνωστός μενεξές που είχε πάντα την ιδιότητα να φυτρώνει στη σκιά των δέντρων κατάφερε να τραβήξει πάνω του όλα τα φώτα σε μια εποχή που οι ωραιότερες σοκολάτες απέκτησαν το όνομά του.
Η σοκολάτα ΙΟΝ συνδέθηκε, μέσα από τις εύστοχες διαφημίσεις της για την εποχή, με την αγάπη την υγεία, τη δύναμη, τα παιδιά και την οικογένεια.
Μία κυρία που παραπέμπει στην Ωντρευ Χέπμπορν λέει: «το πιο ευπρόσδεκτο δώρο» , ένας κύριος που καπνίζει και του προσφέρουν μία ΙΟΝ : « φίλε μου με υποχρεώνεις με την ευγενική σου προσφορά»
Όσο για τα παιδιά; Ένας πονηρούλης και σκανταλιάρης βγαίνει από την κρυψώνα του και : «μίλησε κανείς για σοκολάτα φουντουκιού; Μία υπάρχει...ΙΟΝ»
« Δύο γλυκούλικα αγαπιούνται και παραπέμπουν στον Μίμη και στη Λόλα του αναγνωστικού μας «σαν να ήταν η πρώτη φορά».... ενώ αθάνατο θα μείνει το σλόγκαν γεμάτο αυτοπεποίθηση « Δεν είναι τυχαίο γιατί όλοι συμφωνούν» ( και προτιμούν την ΙΟΝ )
Όσο για την 40άρα καλοστεκούμενη κυρία με νόημα δέχεται την σοκολάτα που της προσφέρει ένας κύριος: "Ω ευχαριστώ , θυμάσαι τι προτιμώ ....» ενώ ένα άλλο ζευγάρι έχει tête à tête στα χιόνια με μία ΙΟΝ αμυγδάλου !
Τέλος στις vintage στιγμές της διαφήμισης της ΙΟΝ θα μείνουν και οι « θρεπτικές» φράσεις του τύπου : «Γερό μυαλό γερά νεύρα με αθλητές εν ώρα δράσης ....».
Έξυπνες αφίσες, προχωρημένες για την εποχή, που στόχευαν κατευθείαν στην ψυχή του καταναλωτή κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κίνημα chocoholics και να γίνουν το trend μιας εποχής που η αγνότητα του έρωτα μπορούσε ακόμα να συνδεθεί με μια λαχταριστή σοκολάτα.
Συνδέθηκε με την επιβράβευση, δίνοντας κίνητρο σε όλους όσοι ήθελαν να συγχαρούν κάποιον ή να κάνουν ένα δώρο στον εαυτό τους. Μπήκε στις οικογένειες και έγινε πρωταγωνίστρια στα γεμάτα θαλπωρή Κυριακάτικα τραπέζια.
Έγινε σύμβολο ευεξίας και χαράς για μικρούς και μεγάλους... για πλούσιους και φτωχούς. Το αντίδοτο στη μελαγχολία και το τονωτικό συστατικό της ευφυΐας.
Η ταυτότητα της σοκολάτας που ξεκίνησε ως προϊόν πολυτελείας διαφοροποιήθηκε και μπήκε σ’ όλα τα σπίτια χάρη στη μαζική παραγωγή της από την ΙΟΝ.
Και η ΙΟΝ δεν σταμάτησε να μοιράζει γλυκιές στιγμές στον κόσμο...πολύ σύντομα συνέδεσε το όνομά της και με την καραμέλα, όταν δηλαδή εξαγόρασε την εταιρεία NASKO.
Αναμφισβήτητα όμως ο μεγαλύτερος σταθμός στην πορεία της σοκολατοβιομηχανίας ήταν το λανσάρισμα της θρυλικής ΙΟΝ αμυγδάλου το 1947. Της σοκολάτας που όσα χρόνια και αν περάσουν εξακολουθούμε να την απολαμβάνουμε με την ίδια λαχτάρα. Μετά τον αγαπημένο μενεξέ λοιπόν ήρθε το κλαδί της αμυγδαλιάς για να μονοπωλήσει την αγάπη μικρών και μεγάλων που μπορούν να διακρίνουν την ποιοτική σοκολάτα.
Κερδίζοντας μέρα με τη μέρα την αγάπη του κόσμου και έχοντας πάντα στο τιμόνι της «ανήσυχους» ανθρώπους με διάθεση για εκσυγχρονισμό , μεταπολεμικά η ΙΟΝ συνέχισε να επεκτείνεται. Εξαγορές, νέα προϊόντα ...πάντα με ελληνική ταυτότητα και γεύση αναλλοίωτη για να μπορεί ο κάθε άνθρωπος που την απολαμβάνει να νιώθει κυριολεκτικά «σαν να ήταν η πρώτη του φορά».
Αν και με το πέρασμα των χρόνων αλλάζουν τα πρόσωπα στο τιμόνι της εταιρείας, χωρίς όμως να αλλάζει χέρια, απλά από τους παλαιότερους των οικογενειών Κωτσιόπουλου και Καρκαζή, περνάει στους νεότερους, η φιλοσοφία της εταιρείας δεν άλλαξε ποτέ.
Η ποιότητά της πάντα παραμένει σταθερή ενώ οι επενδύσεις της σε νέα καινοτόμα προϊόντα συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
Να λοιπόν πως μια μικρή επιχείριση που ξεκίνησε από μια παρέα ανήσυχων φίλων πριν από πολλά χρόνια έχει καταφέρει σήμερα να φτάνουν τα προϊόντα της στην άλλη άκρη της γης. Ίσως τελικά όλα αυτά να κάνουν το σλόγκαν της εταιρείας «ΙΟΝ- Για πάντα» να μην φαντάζει υπερβολικό, αλλά να ανοίγει το δρόμο προς στο μέλλον.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου