θ

Translate

29.11.22

Η ιστορία της Lancia

Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, που από το 1969 ανήκει στον όμιλο της FIAT. Ιδρύθηκε στις 29 Νοεμβρίου 1906 από τον 25χρονο τότε Βιτσέντζο Λάντσια (1881 - 1937), ένα οραματιστή μηχανικό και δοκιμαστή αυτοκινήτων, που δούλευε για τη FIAT.

Χρειάστηκε λιγότερο από ένα χρόνο για να δημιουργήσει το πρώτο αυτοκίνητο, το οποίο ονόμασε «Άλφα». Από τότε όλα τα μοντέλα της Λάντσια (Lancia: Λάντσα η σωστή προφορά στα ιταλικά) χρησιμοποιούν ελληνικά γράμματα ή λέξεις (Ypsilon, Lambda, Hyena, Thema, Thesis κλπ).
Το 1937 ο Λάντσια δημιουργεί το πρώτο του αριστούργημα, την Aprilia, που σχεδόν εβδομήντα χρόνια μετά την κυκλοφορία της εντυπωσιάζει με τις καθαρές γραμμές και την προηγμένη τεχνολογία της. Όμως, δεν πρόλαβε να τη δει στους δρόμους, καθώς πέθανε στα 56 του από καρδιακή προσβολή, τον Φεβρουάριο του 1937.
Η Lancia από εκείνα τα χρόνια είναι γνωστή για τις πολλές της καινοτομίες στο τομέα της αυτοκίνησης. Ήταν η πρώτη που καθιέρωσε το κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων, το δυναμό υψηλής τάσης και την περιστροφική αντλία νερού. Δημιούργησε και προχώρησε στην κατασκευή των κινητήρων V4 και V6. Μεταγενέστερα συνεισέφερε σημαντικά στη δημιουργία των κινητήρων V8 και V12.
Μετά τον θάνατο του Βιτσέντσο, η Lancia πέρασε στα χέρια της γυναίκας και του γιου του. Δεν μπόρεσε, όμως, να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό και έφθασε στα όρια της χρεωκοπίας το 1969. Η ένταξή της στο άρμα της FIAT ήταν μονόδρομος.
Η Lancia έχει γράψει ιστορία και στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς παραμένει η πιο πολυνίκης ομάδα στην ιστορία των ραλί. Έχει κατακτήσει τα πρωταθλήματα κατασκευαστών με τα μοντέλα Fulvia (1974), Stratos (1974, 1975, 1976), 037 (1983) και Delta (1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992).
Από το 2003 η μητρική FIAT προσδιόρισε τον ρόλο της μέσα στον όμιλο. H Lancia θα διαθέτει μία γκάμα από μοντέλα, που το κύριο χαρακτηριστικό τους θα είναι η πολυτέλεια, η κομψότητα και η άνεση, ενώ δεν θα υστερούν σε επιδόσεις.
sansimera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.
">ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ>"

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.