α

==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Κατρούγκαλος: Αλλάζουμε το νόμο για τις απεργίες για να... πετυχαίνουν ..ΔΩΣΙΛΟΓΕ ΠΡΟΔΟΤΗ...ΔΟΛΟΦΟΝΕ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ.....ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ...!!!  ==► Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ!  ==► Η Μάχη της Κρήτης   ==► Μουσείο για τη Μάχη της Κρήτης χτίζει η Γερμανία στην Κρήτη  ==► Η Κρήτη έδινε ζωή...τα χρόνια της κατοχής - Η αυτάρκεια όπλο κατά της πείνας   ==► Εδιμβούργο, ένα μεσαιωνικό παραμύθι (Φωτο)  ==► Η ιστορία του Όριεντ Εξπρές  ==► Τζο Κόκερ 1944 – 2014  ==► Παπαφλέσσας 1786 – 1825  ==► Η Μάχη στο Μανιάκι – Εκεί που «έπεσε» ο Παπαφλέσσας  ==► Ανδρέας Μιαούλης 1769 – 1835  ==► Αυτοί που αντέχουν, έχουν πονέσει πολύ…  ==► ΞΑΦΝΙΚΑ και ΑΙΦΝΙΔΙΑ αφανίζονται οικογένειες Ελλήνων, φυσικά κανείς δεν ξέρει τον λόγο  ==► Τί γίνεται;; Πού ακριβώς είμαστε και πού το είναι είναι;;   ==► 19 Μαΐου! Ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου! ...Ο ΑΘΕΟΣ ΣΑΠΙΛΑΣ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΑΠΟ ΚΟΥΝΙΑ.....ΝΑΝΟΥΡΙΖΕΤΑΙ....ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΙΑΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ.....ΣΑΒΟΥΡΑ ΠΟΥ ΣΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ......!!!!!  ==► Χωριά του Πόντου που γλίτωσαν τη Γενοκτονία   ==► Η πιο τρομακτική νύχτα στη Γενοκτονία των Ποντίων: Η σφαγή των νηπίων της Σάντας (φωτό & βίντεο)   ==► Η Γενοκτονία των Ποντίων σε χάρτη: Τα χωριά του Πόντου, μεταξύ αυτών χωριά που κάηκαν και χάθηκαν  ==► Αυτά έλεγε ο νέος υπουργός Μετανάστευσης Δ.Καιρίδης: “Είμαστε παιδιά Οθωμανών, δεν υπάρχει καμιά γενοκτονία Ποντίων” – Αυτούς ψηφίσατε για να σας κάνουν τα ρουσφέτια (Βίντεο)  ==► Οι Τούρκοι έκαναν τους Πόντιους ζωοτροφές! (Βιντεο)  ==► Φρικιαστικά ντοκουμέντα: Οι μεταθανάτιες φωτογραφίες «επωνύμων» που σόκαραν τον κόσμο! (Photos)  ==► Τι ήταν η επέμβαση της λοβοτομής που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για την αντιμετώπιση ψυχικών παθήσεων  ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Απ’ έξω Ρουβάς κι από μέσα… κουβάς   ==► Χο Τσι Μινχ, ο «φωτισμένος» Βιετναμέζος   ==► Τόμας Έντουαρντ Λόρενς (1888 – 1935)     By The best widgets

Translate

07:02:03 PM

20/05/2025

4.4.25

Εμμανουήλ Αργυρόπουλος- Πρωτοπόρος της ελληνικής αεροπορίας

Έλληνας μηχανικός και αεροπόρος. Πρωτοπόρος της ελληνικής αεροπορίας και o πρώτος νεκρός της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας.
Ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος γεννήθηκε το 1889 και ήταν γιος του διπλωμάτη Γεωργίου Αργυρόπουλου, πρεσβευτή της Ελλάδας στη Ρωσία. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός

στη Γερμανία και αεροπλοΐα στη Γαλλία. Τον Ιανουάριο του 1912 επέστρεψε στην Ελλάδα, φέρνοντας μαζί του το διαλυμένο σε κομμάτια ιδιόκτητο αεροπλάνο του, ένα μονοπλάνο τύπου Νιεπόρ (Nieuport IVG), ιπποδυνάμεως 50 ίππων.
Με τη βοήθεια των μηχανικών της στρατιωτικής μονάδας του Ρουφ στην Αθήνα, το συναρμολόγησε και ύστερα από λίγες ημέρες ήταν έτοιμος για την πρώτη του πτήση στους ελληνικούς ουρανούς. Στις 6 Φεβρουαρίου 1912 ανακοίνωσε μέσω των αθηναϊκών εφημερίδων το εγχείρημά του αυτό, ορίζοντας ως τόπο απογείωσης την περιοχή του Ρουφ και χρόνο την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου.
Πράγματι, την προκαθορισμένη ημερομηνία πλήθος κόσμου κατέκλυσε τον χώρο του αυτοσχέδιου αεροδρομίου για να θαυμάσει το πρωτοφανές θέαμα. Ακριβώς στις 8:10 το πρωί ο Αργυρόπουλος «σήκωσε» το αεροπλάνο του, υπό τις επευφημίες του πλήθους, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονταν ο βασιλιάς Γεώργιος Α', ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος και πολλοί επίσημοι. Η πτήση αυτή, που σηματοδοτεί τη γέννηση της ελληνικής αεροπορίας, διήρκεσε 16 λεπτά και υπήρξε απόλυτα επιτυχής. Μία ώρα αργότερα έγινε και δεύτερη πτήση, με συνεπιβάτη τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Το αεροπλάνο διέγραψε μερικούς κύκλους πάνω από τον χώρο απογειώσεως σε ύψος 80 μέτρων και προσγειώθηκε ύστερα από 4 λεπτά με επιτυχία.
Μετά και τη δεύτερη πτήση ακολούθησε η βάπτιση του αεροπλάνου, με ανάδοχο τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος του έδωσε το όνομα Αλκυών (αποδημητικό πτηνό, κοινώς ψαροπούλι) και με ένα ποτήρι σαμπάνια στο χέρι ευχήθηκε τα ακόλουθα: «Εύχομαι όπως η Αλκυών τερματίσει φυσικόν τον βίον. Εύχομαι όπως ο κ. Αργυρόπουλος, ο πρώτος Έλλην αεροναύτης, που πέταξε υπέρ τα ιερά εδάφη, συνεχίσει επί άλλου τελειότερου μηχανήματος, το οποίον να οφείλεται εξ ολοκλήρου εις αυτόν, τας ενδόξους παραδόσεις του Ικάρου, χωρίς τας ατυχίας εκείνου, προς δόξαν και αυτού και της Ελληνικής Πατρίδος».
Στις 12 Φεβρουαρίου 1912 ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος πραγματοποίησε νέα πτήση πάνω από το Παλαιό Φάληρο. Ως χώρος απογειώσεως αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε η περιοχή του Ζωολογικού Κήπου. Πλήθη λαού από την Αθήνα και τον Πειραιά έσπευσαν να θαυμάσουν τον ατρόμητο Έλληνα αεροπόρο, σε μία εξίσου επιτυχημένη πτήση, που κατέληξε σε ανέλπιστη αεροπορική γιορτή. Το πλήθος σήκωσε στα χέρια τον Αργυρόπουλο και τον έφερε θριαμβευτικά στη βασιλική εξέδρα, όπου δέχθηκε τα θερμά συγχαρητήρια του βασιλιά Γεωργίου A'.
Όταν ξέσπασαν οι Βαλκανικοί Πόλεμοι τον Οκτώβριο του 1912, ο Αργυρόπουλος εντάχθηκε στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, με τον βαθμό του υπολοχαγού. Στις 4 Απριλίου 1913 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Λεμπέτ της Θεσσαλονίκης (στη σημερινή Σταυρούπολη), με ένα αεροπλάνο τύπου Μπλεριό 11 (λάφυρο από τον τουρκικό στρατό) και συνεπιβάτη τον αγωνιστή και ποιητή Κωνσταντίνο Μάνο. Η αποστολή τους ήταν αναγνωριστική για την ανίχνευση των κατεχομένων από τον βουλγαρικό στρατό περιοχών πλησίον της Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της πτήσης το αεροσκάφος του υπέστη μηχανική βλάβη και κατέπεσε κοντά στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Και οι δύο επιβαίνοντες βρήκαν ακαριαίο θάνατο. Ο πρωτοπόρος της Ελληνικής Αεροπορίας Εμμανουήλ Αργυρόπουλος ήταν μόλις 24 ετών και ο Κωνσταντίνος Μάνος 44 ετών.

 ΠΗΓΗ: sansimera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.