α

==► 9 ΜΑΗ 1945  ==► ΞΑΦΝΙΚΑ και ΑΙΦΝΙΔΙΑ έσκασε η καρδιά του 54χρονου Κοζανίτη στο τιμόνι! Αν βλέπετε τρελά αμάξια, υπάρχει περίπτωση ΞΑΦΝΙΚΙΤΙΔΑΣ, είναι η ΝΕΑ κανονικότητα υποχρεωτικής ΥΓΕΙΑΣ  ==► Επιστήμη όχι αστεία! Παγώνη για ιλαρά: «Αν το παιδί πει “δεν μπορώ να καταπιώ” πρέπει να πάει κατευθείαν στον γιατρό για τεστ»  ==► Τερατόμορφο ψάρι κατατρόμαξε τους επισκέπτες μιας παραλίας!   ==► Η ιστορία της γυναίκας που την κρατούσαν κλειδωμένη σε ένα «φέρετρο» για επτά χρόνια  ==► Τρίτη και 13...Στα....τετοια μας...!!!  ==► Αφροδίτη, έρωτας και ψυχή, αποσυμβολισμός   ==► Επάγγελμα πόρνη: οι εννέα καλύτεροι ρόλοι  ==► Η Μάχη του Βαλτετσίου  ==► Δέσποινα Αχλαδιώτη: Η γνωστή «Κυρά της Ρω»  ==► Tο Θαύμα της Φάτιμα  ==► Γεώργιος Παπανικολάου 1883 – 1962  ==► ΠΕΡΠΑΤΗΣΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΣΟΥ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ)   ==► ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΧΡΙΣΤΟΣ, ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ & ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΜΕ ΤΟ ΚΙΛΟ, ΤΡΕΞΤΕ ΚΟΣΜΕ…  ==► Νάξος: Ένα νησί που τα έχει όλα!  ==► Καρδιά από κρύσταλλο στα χέρια σου  ==► Αποφάσισα να απομακρυνθώ από αυτούς που δεν έχουν χρόνο για μένα.. και είναι απελευθερωτικό!  ==► Μη δίνεις αξία σε ανθρώπους που δεν ξέρουν να εκτιμούν  ==► Πώς οι αγαπημένοι μας που έχουν φύγει από τη ζωή «επικοινωνούν» μαζί μας;  ==► ΕΠΙΒΙΩΣΗ: Απίστευτη γνώση από τους παππούδες μας , δείτε 41 εργαλεία που χρησιμοποιούσαν πραγματικός πλούτος αυτάρκειας και οικονομίας  ==► Εκείνοι που συλλογιούνταν την αγάπη με το κεφάλι μες στα χέρια   ==► ΖΩΗ ΘΕΛΩ ΡΕ ΚΟΠΡΙΤΕΣ   ==► Αλήτες από τον αρχηγό μέχρι τον τελευταίο ψηφοφόρο – Πληρωμένα τρολ από τον εθνικό εγκληματία Μητσοτάκη παρουσιάζουν στα κοινωνικά δίκτυα τη Μαρία Καρυστιανού ως εκδιδόμενη – Αυτό είναι το κόμμα της βρομιάς, της χυδαιότητας που επιβιώνει σκοτώνοντας ανθρώπους μεταφορικά και κυριολεκτικά  ==► Νίκος Γκάτσος 1911 – 1992  ==► ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ του Γιώργου Φαρσακίδη    By The best widgets

Translate

10:38:25 PM

13/05/2025

24.11.23

Ο άντρας που αγαπούσε τις γυναίκες

O Ανρί ντε Τουλούζ-Λοτρέκ ζωγράφισε, όπως κανένας άλλος πριν, τις ξέφρενες νύχτες του Παρισιού της Μπελ Επόκ. Το όνομά του συνδέθηκε με τις γυναίκες των καμπαρέ και όλα όσα κρύβονταν πίσω από την έξαλλη ζωή των τελών του 19ου αιώνα, ενώ μαζί με τον Σεζάν, τον βαν Γκογκ και τον Γκογκέν, υπήρξε από τους σημαντικότερους εκφραστές της μετα-ιμπρεσιονιστικής εποχής. Εκτός από σημαντικός ζωγράφος, χαράκτης, εικονογράφος και σχεδιαστής, θεωρείται ο άνθρωπος που επέβαλλε την αισθητική της αφίσας. Στα έργα του απεικονίζει τον κόσμο της εποχής του με ειλικρίνεια, χιούμορ, αλλά και βαθιά αγάπη και κατανόηση.
Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου 1864 στο Αλμπί της νότιας Γαλλίας από μια παλιά οικογένεια ξεπεσμένων πλέον ευγενών, που έλαμψε την περίοδο των Σταυροφοριών. Οι γονείς του, ο κόμης Αλφόνσο και η κόμισσα Αντέλ ντε Τουλούζ-Λοτρέκ ήταν πρώτα ξαδέρφια, πράγμα διόλου ασυνήθιστο για τις οικογένειες της τάξης τους. Θεωρείται ότι ο νανισμός του Ανρί, που στην ενήλικη ζωή του δεν ξεπέρασε το 1,5 μέτρο ύψους, οφειλόταν σε αυτή την αιμομιξία. Η προβληματική του ανάπτυξη, η οποία επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο από ένα ατύχημα που είχε σε ηλικία 13 ετών, του κόστισε την κοινωνικότητά του. Σύντομα στράφηκε στον εαυτό του και στη ζωγραφική, μια δραστηριότητα που ποτέ δεν ενέκριναν οι, κατά τα άλλα αρκετά εκκεντρικοί και ανοιχτόμυαλοι, γονείς του. Ο θάνατος του μόλις ενός έτους αδελφού του, το 1867, επίσπευσε το διαζύγιο των γονιών του, οι οποίοι ασφυκτιούσαν ήδη στο γάμο τους, με αποτέλεσμα ο μικρός Ανρί να περάσει ένα μεγάλο μέρος της παιδικής του ηλικίας με την νταντά του.
Το 1882 έγινε δεκτός στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού. Πέντε χρόνια μετά άνοιξε δικό του εργαστήριο στη Μονμάρτρη. Ήταν η εποχή που η περιοχή αποκτούσε φήμη με τα καμπαρέ, όπου σύχναζε. Το στέκι του ήταν ο Μαύρος Γάτος, μέχρι το 1889, οπότε ένας επιχειρηματίας σκέφτηκε να ανοίξει ένα νυχτερινό κέντρο στην περιοχή και τον επέλεξε για να φτιάξει τις αφίσες της διαφήμισης. Το καμπαρέ ήταν το περίφημο Μουλέν Ρουζ. Αυτή η δουλειά έμελλε να τον κάνει διάσημο σε όλο το Παρίσι αρχικά και αργότερα σε ολόκληρο τον κόσμο.
Από την ημέρα των εγκαινίων του Μουλέν Ρουζ ο Τουλούζ-Λοτρέκ είχε πάντα το δικό του τραπέζι. Φίλες του ήταν οι δεκάδες χορεύτριες του καν-καν με τα μάλλον άκομψα παρατσούκλια όπως «Νανά η ακρίδα», «Γωγώ το στουπί», «Νινί το αέρινο βήμα». Αυτές οι γυναίκες, αλλά και οι γυναίκες γενικότερα, όλων των ηλικιών και των τάξεων, είναι τα πρόσωπα που τον ενέπνευσαν. Τα έργα του θεωρούνται χαρακτηριστικά της έντονης περιόδου των τελών του 19ου αιώνα, που περιγράφεται συνήθως με τον όρο «fin de siècle». Γνώριζε καλά το έργο των ιμπρεσιονιστών και ο πρώτος του πίνακας («Το τσίρκο Φερνάντο», 1888) θύμιζε από μορφική άποψη τον Μανέ, τον Ντεγκά και τον διάσημο την εποχή εκείνη σχεδιαστή αφισών Ζιλ Σερέ. 
Η περίοδος που σύχναζε στο Μουλέν Ρουζ ήταν ιδιαιτέρως δημιουργική και ενδιαφέρουσα. Μεταξύ άλλων γνώρισε τον Ρενουάρ, τον Μανέ, τον Σεζάν, τον Ντεγκά και έγινε φίλος με τον βαν Γκογκ. Τα ξέφρενα γλέντια και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ όμως σύντομα άφησαν το στίγμα τους στην ήδη εύθραυστη υγεία του, η οποία κλονίστηκε στη συνέχεια από τη σύφιλη. Κατά τη διάρκεια των ετών 1897-1898 η κατάσταση του συνεχώς χειροτέρευε. Το σώμα του παρέλυσε σιγά σιγά και δεν μπορούσε να περπατήσει ούτε καν να καταπιεί. 
Στις 9 Σεπτεμβρίου του 1901, σε ηλικία 37 ετών, άφησε την τελευταία του πνοή στην αγκαλιά της μητέρας του, έχοντας ήδη προσφέρει ένα μεγάλο έργο 600 πινάκων, 330 λιθογραφιών, 30 αφισών και χιλιάδων σχεδίων. Μετά το θάνατό του, η μητέρα του χρηματοδότησε τη δημιουργία μουσείου στη γενέτειρά του.
Henri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse LautHenri de Toulouse Laut.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.