α

==► 9 ΜΑΗ 1945  ==► ΞΑΦΝΙΚΑ και ΑΙΦΝΙΔΙΑ έσκασε η καρδιά του 54χρονου Κοζανίτη στο τιμόνι! Αν βλέπετε τρελά αμάξια, υπάρχει περίπτωση ΞΑΦΝΙΚΙΤΙΔΑΣ, είναι η ΝΕΑ κανονικότητα υποχρεωτικής ΥΓΕΙΑΣ  ==► Επιστήμη όχι αστεία! Παγώνη για ιλαρά: «Αν το παιδί πει “δεν μπορώ να καταπιώ” πρέπει να πάει κατευθείαν στον γιατρό για τεστ»  ==► Τερατόμορφο ψάρι κατατρόμαξε τους επισκέπτες μιας παραλίας!   ==► Η ιστορία της γυναίκας που την κρατούσαν κλειδωμένη σε ένα «φέρετρο» για επτά χρόνια  ==► Τρίτη και 13...Στα....τετοια μας...!!!  ==► Αφροδίτη, έρωτας και ψυχή, αποσυμβολισμός   ==► Επάγγελμα πόρνη: οι εννέα καλύτεροι ρόλοι  ==► Η Μάχη του Βαλτετσίου  ==► Δέσποινα Αχλαδιώτη: Η γνωστή «Κυρά της Ρω»  ==► Tο Θαύμα της Φάτιμα  ==► Γεώργιος Παπανικολάου 1883 – 1962  ==► ΠΕΡΠΑΤΗΣΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΣΟΥ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ)   ==► ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΧΡΙΣΤΟΣ, ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ & ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΜΕ ΤΟ ΚΙΛΟ, ΤΡΕΞΤΕ ΚΟΣΜΕ…  ==► Νάξος: Ένα νησί που τα έχει όλα!  ==► Καρδιά από κρύσταλλο στα χέρια σου  ==► Αποφάσισα να απομακρυνθώ από αυτούς που δεν έχουν χρόνο για μένα.. και είναι απελευθερωτικό!  ==► Μη δίνεις αξία σε ανθρώπους που δεν ξέρουν να εκτιμούν  ==► Πώς οι αγαπημένοι μας που έχουν φύγει από τη ζωή «επικοινωνούν» μαζί μας;  ==► ΕΠΙΒΙΩΣΗ: Απίστευτη γνώση από τους παππούδες μας , δείτε 41 εργαλεία που χρησιμοποιούσαν πραγματικός πλούτος αυτάρκειας και οικονομίας  ==► Εκείνοι που συλλογιούνταν την αγάπη με το κεφάλι μες στα χέρια   ==► ΖΩΗ ΘΕΛΩ ΡΕ ΚΟΠΡΙΤΕΣ   ==► Αλήτες από τον αρχηγό μέχρι τον τελευταίο ψηφοφόρο – Πληρωμένα τρολ από τον εθνικό εγκληματία Μητσοτάκη παρουσιάζουν στα κοινωνικά δίκτυα τη Μαρία Καρυστιανού ως εκδιδόμενη – Αυτό είναι το κόμμα της βρομιάς, της χυδαιότητας που επιβιώνει σκοτώνοντας ανθρώπους μεταφορικά και κυριολεκτικά  ==► Νίκος Γκάτσος 1911 – 1992  ==► ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ του Γιώργου Φαρσακίδη    By The best widgets

Translate

07:54:15 AM

14/05/2025

29.4.17

θΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ

Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλιά του, καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει έρευνα Αμερικανών επιστημόνων.
Το Θέατρο της Επιδαύρου κατασκευάστηκε τον 4ο π.Χ. αιώνα και ήρθε ξανά στο φως το 1881. Δημιουργήθηκε με την κλασική ημικυκλική μορφή του ελληνικού αμφιθεάτρου,
το οποίο αρχικά είχε 34 σειρές καθισμάτων στις οποίες οι Ρωμαίοι πρόσθεσαν ακόμα 21.
Στον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος ανέφερε ότι οι προκάτοχοί του γνώριζαν πολύ καλά πώς να σχεδιάσουν το θέατρο, για να τονίσουν την ανθρώπινη φωνή: «Με τους κανόνες των μαθηματικών και με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών.
Προγενέστεροι συγγραφείς ανέφεραν ότι η άριστη ακουστική του θεάτρου μπορεί να οφείλεται στην επικρατούσα κατεύθυνση του αέρα, που φυσά κυρίως από το στάδιο προς το ακροατήριο. Κι ακόμη ότι μπορεί να οφείλεται στο ελληνικό θέατρο, αυτό καθαυτό, εξαιτίας των λεκτικών του ρυθμών ή στη χρήση μασκών που λειτουργούσαν ως μεγάφωνα.
Εν τούτοις, δεν πρόκειται για πειστικές εξηγήσεις δεδομένου ότι στις σύγχρονες παραστάσεις οι ηθοποιοί μπορούν να ακουστούν εξίσου εξαιρετικά, ακόμη και μια απάνεμη μέρα. Ας σημειωθεί ότι η ομιλία κάποιου που βρίσκεται στη σκηνή του ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων.
Ο Νίκο Νετκλέρκ και η Σίντι Ντεκέιζερ του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Τζόρτζια, οι οποίοι είχαν ήδη μελετήσει την ακουστική σε αρχαία θέατρα των Μάγια στο Μεξικό, αποφάσισαν να διερευνήσουν τη θαυμάσια ακουστική της Επιδαύρου. Οπως αναφέρει το Nature, οι υπολογισμοί τους έδειξαν ότι το φαινόμενο οφείλεται στην εκμετάλλευση της σύνθετης ακουστικής φυσικής.
Οι κλιμακωτές θέσεις του θεάτρου λειτουργούν ως ηχητικό φίλτρο, καθώς το σχήμα τους είναι ιδανικό για να καταστέλλει τους ήχους χαμηλής συχνότητας, κύριο συστατικό του θορύβου. Η διάταξη των θέσεων φιλτράρει τις συχνότητες κάτω από 500 Hertz, όπως το μουρμούρισμα του κοινού και το θρόισμα των φύλλων. Η εξασθένηση των χαμηλών συχνοτήτων επιτρέπει να ακούγονται εντονότερες οι φωνές των ηθοποιών, που αποτελούνται κυρίως από υψηλές συχνότητες. Η αφαίρεση των χαμηλών τόνων από τις φωνές δεν δημιουργεί πρόβλημα, καθώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να συμπληρώνει τις συχνότητες που λείπουν. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που αξιοποιείται σε ηχεία μικρού όγκου, τα οποία ακούγονται σαν να είναι πολύ μεγαλύτερα.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα συμπεράσματά τους για το Θέατρο της Επιδαύρου θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό σταδίων με καλύτερη, φυσική ακουστική.
 to-paliatzidiko.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.