α

==► Που είστε ορέ Έλληνες…ΩΣ ΠΟΤΕ ΡΕ???  ==► Ασπρόμαυρες φωτογραφίες ελληνικών σχολείων μια άλλης εποχής…  ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ:ΝΤ. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: «Εγώ θα τη λέω πλέον Βόρεια Μακεδονία...»  ==► ΣΕ ΤΙ ΜΑΣ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ;....ΚΑΤΑΧΝΙΑ ΠΑΝΤΟΥ...ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ...ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ...ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ...!!!  ==► Το αληθινό νόημα της Οδύσσειας – Να διαβαστεί μετά απείρου προσοχής!  ==► Με μελάνη από αίμα....ΚΑΙ ΣΥ ΚΑΠΤΕΝ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΜΑΛΑΚΕΣ???....ΓΚΑ ΓΚΑ ΓΚΑ ΓΚΑΓΚΑ...!!!  ==► Δεν ξέρουν τι θα πει καημός…   ==► Η ιστορία του διαβόητου κακοποιού Τζον Ντίλιγκερ!  ==► Η «άγρια» μόδα της δεκαετίας του 1920 και τα υπέροχα flapper girls   ==► Τζούντι Γκάρλαντ 1922 – 1969  ==► Σκαραβαίος: Το θρυλικό «κατσαριδάκι» ήταν έμπνευση του Χίτλερ!  ==► ΜΠΟΡΕΙ (ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ)  ==► Να τα επιστρέψουν, όσοι πήραν παράνομα λεφτά από τον ΟΠΕΚΕΠΕ  ==► Θέλω αλλά φοβάμαι…  ==► Η Ιστορία του καφενείου   ==► Βρέθηκε υποβρύχιο που είχε εξαφανιστεί το 1914  ==► Πως μεγάλωσαν οι γεννιές του ’50 του ’60 και του ’70 (εκπληκτικό)   ==► Μουντιάλ 2018: Η FIFA ζήτησε από τους τηλεοπτικούς σταθμούς να μη δείχνουν... καυτές παρουσίες στις κερκίδες (Φωτο)  ==► 9o Παγκόσμιο Κύπελλο (Μεξικό, 1970)  ==► Ποιος είναι ο πανδοχέας και ποιος ο ταξιδιώτης σε τούτα εδώ τα μέρη   ==► Εγκληματικές παραλείψεις και λάθη οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών  ==► Δημήτρης Χριστόφιας 1946 – 2019  ==► «Δια της λόγχης!» : Η φονικότερη σύγκρουση των Βαλκανικών Πολέμων – Ο ελληνικός στρατός στη Μάχη του Κιλκίς- Λαχανά  ==► Τα λουκέτα της αγάπης   ==► Ζαν Πολ Σαρτρ (1905 – 1980)    By The best widgets

Translate

10:43:46 AM

22/06/2025

13.6.25

Έρευνες: Aρχαίες ασπίδες θαυματουργές η και ιπτάμενες!!

Μυστήριο καλύπτει το θέμα του τί ήταν τα περίφημα ιερά όπλα πού υπήρχαν μέσα στο άδυτο του ναού του Απόλλωνος, και τα οποία με θαυμαστό τρόπο βρέθηκαν μπροστά από τον ναό όταν έφθαναν στο... τέμενος του θεού οι βάρβαροι Πέρσες για να το συλήσουν. Μια ιδέα για το τί μπορεί να ήταν κάποιο από τα ιερά αυτά όπλα μας δίνει ό θρύλος του Άβαντος, πού αναφέρεται στην θαυματουργή ασπίδα του «Άβαντεία ασπίς» οι περιπέτειες της οποίας έχουν ως έξης:...

Κάποτε κάποιος έφηβος έτρεψε σε φυγή ολόκληρο στράτευμα με την μαγική δύναμη της άσπίδος του, ή οποία αργότερα περιήλθε στον Δαναό, πού την ανήρτησε, αφιερώνοντας την στο Ηραίον του Αργούς.

Ό Λυγκεύς έτόλμησε να ξεκρεμάσει το αφιέρωμα και να το προσφέρει στον γιό του Άβαντα, ό όποιος μόνον με αυτή καθυπέταξε τους αντιπάλους του, διότι ή παρουσία της άσπίδος έτρεπε σε φυγή τους εχθρούς.
Με την παράδοση αυτή συνδεόταν και το πανάρχαιο έθιμο σύμφωνα με το όποιο οι νικητές των αγώνων του Αργούς ελάμβαναν εκτός από τον στέφανο και για έπαθλο μια ασπίδα. Αυτή την παράδοση περί Άβαντείας άσπίδος χρησιμοποίησε εντέχνως ό Βιργίλιος, για να κολακεύσει τον αυτοκράτορα Αύγουστο, πού ένίκησε τόν Αντώνιο στο Ακτιο (31 π.Χ.).

Ασπίς Αχιλλέως Οι θεοί ετάχθησαν τάχα υπέρ του Οκταβιανού Αυγούστου και τον έκαναν ικανό να παραλαβή την θαυματουργή ασπίδα, την οποία ό Αινείας φεύγοντας από την Τροία κρέμασε στην πύλη του ναού τού Απόλλωνος στο Ακτιο. Αλλά δεν ήταν συνηθισμένες ασπίδες και εκείνες του Ηρακλέους και του Αχιλλέως.
Ή Ασπίς Ηρακλέους είναι ένα από τα πιο περίεργα αρχαιοελληνικά κείμενα και αναφέρεται στην περίφημη ασπίδα τού μεγίστου θρυλικού ήρωος του Ελληνισμού. Ό θείος ποιητής Ησίοδος περιγράφει αυτήν ως ουράνια: «Χερσί γε μήν σάκος είλε παναίολον, ουδέ τις αυτό ούτ' έρρηξε βαλών ούτ' έθλασε θαύμα ίδέσθαι πάν μέν γάρ κύκλω τιτάνω λευκώ τ' έλέφαντι ήλέκτρω θ' ύπολαμπές έην χρυσω τε φαεινω λαμπόμενον, κυάνου δέ διά πτύχες ήλήλαντο...» (στ. 139-143). Πήρε λοιπόν στα χέρια του την ασπίδα πού ήταν σαν πανάλαφρο μπαλόνι (σάκος παναίολον), πού κανένας ποτέ δεν την έσχισε ή την έσπασε χτυπώντας την, και ήταν θαυμάσιο να την κοιτάζεις.
Γιατί ολόκληρη ή κυκλική της επιφάνεια λαμποκοπούσε από τιτάνιο, και από λευκό ελεφαντόδοντο κι από κεχριμπάρι κι άστραφτε από το χρυσάφι το λαμπερό, την διαπερνούσαν δε πολλές βαθυγάλαζες ταινίες... Από την συνέχεια του κειμένου φαίνεται ότι στην μέση της άσπίδος βρισκόταν ένας δράκος, του όποιου τα μάτια έλαμπαν σαν την φωτιά και πού είχε μια σειρά λευκά δόντια, τρομερά και απλησίαστα.

Ασπίς Αθηνάς Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσει κανείς στην αναφορά του Ησιόδου, ότι πάνω στο φρικτό του μέτωπο (τού δράκοντα) πετούσε ή Εριδα ή τρομερή πού ξεσηκώνει ταραχές ανάμεσα στους άνδρες, ή καταραμένη πού συνηθίζει να παίρνει τον νουν και τον λογισμό των ανδρών, εκείνων πού με έχθρα πολεμούν τον γιό τού Διός.
Μήπως ευρισκόμεθα ενώπιον ενός άγνωστου όπλου πού προκαλούσε μανία και πανικό στους εχθρούς; (Αυτό είναι το ερώτημα πού ανακύπτει από το προαναφερθέν σημείο της περιγραφής τού θεϊκού ποιητή Ησιόδου).
Προβληματισμό προκαλούν οι αμέσως ακολουθούντες στίχοι: «τών καί ψυχαί μέν χθόνα δύνουσ' Άϊδος εϊσω αυτών, όστέα δέ σφι περί ρινοΐο σαπείσης Σειρίου άζαλέοιο μελαίνη πύθεται αϊη» (στίχοι 151-153). Το απόσπασμα αυτό μεταφράζεται ως εξής: «Οι ψυχές εκείνων μπαίνοντας στην γη χώνονται βαθειά στον Άδη, και τα κόκκαλα τους, μόλις οι σάρκες, πού τα περιβάλλουν, λειώσουν από το κάμα τού Σειρίου, σαπίζουν μέσα στην μαύρη γη».
Στους στίχους αυτούς, όπως υποστηρίζει ό Θεόδωρος Άξιώτης στην «ΑΡΓΩ», τονίζεται ότι ο κυριότερος ρόλος της άσπίδος ήταν εκείνος των ουρανίων ταξιδιών !...

Υπάρχουν και πιο ξεκάθαρες πληροφορίες, όπου σύμφωνα με τις πηγές που παραθέτει ο Αθανάσιος Σταγειρίτης στον Α΄ τόμο Ωγυγία ή Αρχαιολογία. ο Προμηθέας επιθυμεί να ανέβει στον ουρανό και να περιεργαστεί τα ουράνια σώματα, «ανεβίβασε, λοιπόν, αυτόν η Αθηνά εις τον Ουρανόν, καθήμενον επάνω εις την ασπίδα αυτής…» (σελ. 256). Και άρα, ο Αξιώτης, όπως και πολλοί άλλοι, παρόμοια, επιβεβαιώνεται.

anekshghto
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.