Η έκρηξη έγινε στο δεξί τμήμα του πλοίου, ανάμεσα στα αμπάρια 2 και 3. Αμέσως το πλοίο άρχισε να βάζει νερά σε τέσσερα (από τα συνολικά 15) υδατοστεγή διαμερίσματα. Ο πλοίαρχος Μπάρτλετ διέταξε να κλείσουν οι στεγανές πόρτες, έστειλε σήμα κινδύνου και διέταξε το πλήρωμα να προετοιμάσει τις σωσίβιες λέμβους. Η δύναμη της έκρηξης παραμόρφωσε τη στεγανή πόρτα μεταξύ των λεβητοστασίων 6 και 5 με αποτέλεσμα να μην κλείσει σωστά και το νερό εισχώρησε δύο λεπτά μετά την έκρηξη. Παρ’ όλα αυτά, το πλοίο είχε σχεδιαστεί να επιπλέει ακόμα και με 6 πλημμυρισμένα διαμερίσματα (ο «Τιτανικός» μπορούσε μόνο με τέσσερα).
Σήμα SOS στάλθηκε αμέσως και ελήφθη από πολλά άλλα πλοία στην
περιοχή, ωστόσο η έκρηξη έσπασε την κεραία που βρισκόταν ανάμεσα στους
ιστούς, κάτι που αγνοούσε το πλήρωμα. Έτσι, το πλοίο μπορούσε να στείλει
εκπομπές ασυρμάτου, αλλά όχι να λάβει. Με το νερό να εισέρχεται στο
πίσω τμήμα του πλοίου, μεταξύ των λεβητοστασίων 4 και 5, το πλοίο πήρε
γρήγορα κλίση προς τα δεξιά. Ωστόσο, με τις ακτές της Κέας πολύ κοντά, ο
πλοίαρχος έδωσε εντολή να μπουν οι μηχανές σε κίνηση και πάλι και το
πλοίο να προχωρήσει προς τα εκεί, σε μια προσπάθεια να προσαράξει και να
σωθεί από τη βύθιση.
Την ίδια ώρα, το προσωπικό του πλοίου ετοιμαζόταν για εκκένωση. Ο
Μπάρτλετ είχε δώσει εντολή να ετοιμάσουν τις σωσίβιες λέμβους, αλλά δεν
επέτρεψε να τις κατεβάσουν στο νερό. Όμως κάποια μέλη του πληρώματος,
θεωρώντας τη βύθιση αναπόφευκτη, κατέβασαν δύο σωσίβιες λέμβους στο νερό
άνευ σχετικής εντολής. Όταν ο Μπάρτλετ έδωσε εντολή να σβήσουν τις
μηχανές, η προπέλα που γυρνούσε ακόμα ήταν πλέον έξω από το νερό και
ρούφηξε στη δίνη της τις δύο σωσίβιες λέμβους κομματιάζοντάς τες, μαζί
με τους επιβαίνοντες. Τα άτομα που επέβαιναν στις δύο λέμβους ήταν τα
μόνα θύματα. Από τους 1.134 επιβαίνοντες χάθηκαν 30 άτομα, 21 μέλη του
πληρώματος και 9 μέλη του ιατρικού προσωπικού, ενώ 1.104 διασώθηκαν.
πηγη fosonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου