α

==► Σοκ – Πακιστανοί: «Είμαστε πάνω από 30.000 στο κέντρο της Αθήνας»  ==► Παγκόσμιο Σύμφωνο Πανδημιών – Ο ΠΟΥ σχεδιάζει παγκόσμιο έλεγχο υγείας – Θέλουν να «φυτέψουν» και άλλους ιούς με σκοπό να φέρουν καινούργια εμβόλια για να προκαλέσουν αραίωση πληθυσμού  ==► Κατά 40% μείωσαν την κατανάλωση ελαιόλαδου οι Έλληνες – Συνεχίζεται το «ράλι» στις ανατιμήσεις  ==► ΦΑΛΤΣΑ ΚΑΝΤΑΔΑ (ΜΗΛΙΩΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)   ==► Η επιλογή υπάρχει - Εμείς είμαστε η επιλογή - Αντίσταση στην αδικία   ==► Aχερουσία και κάτω κόσμος  ==► Ελληνική μυθολογία, η πρώτη καταγεγραμμένη ιστορία του ανθρώπου  ==► Ο Ημίθεος ήρωας Περσέας και η Ανδρομέδα   ==► Ποιος ήταν ο «Paezano» της Φωκίωνος που κυκλοφορούσε με γούνα, μια μαϊμού στον ώμο και ήξερε τους πάντες  ==► Με αυτά μετράγαμε τα καλοκαίρια μας: 4 αξέχαστα παγωτά των 80’s και των 90’s που δεν υπάρχουν πια (Pics) Υπάρχουν όμως χαραγμένα στις αναμνήσεις μας.  ==► Χάρρυ Κλυνν 1940 – 2018  ==► Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι....ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ ΕΟΡΤΑΖΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΕΣ...!!!  ==► Παγωτό: Η πιο νόστιμη ιστορία (φωτογραφίες)  ==► Η ιστορία του τσαγιού  ==► Με πρότυπο τον Χίτλερ και τη Βέρμαχτ το πολιτικό ήθος και ο νομικός πολιτισμός του νεόκοπου βουλευτή Χανίων Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.   ==► Φορεία στο “Γεννηματάς”: 70 γιατροί διαψεύδουν το υπουργείο Υγείας  ==► Δεν σέβονται τίποτα! Όλα για τις ψήφους και για την καρέκλα – Ο δολοφόνος Καραμανλής φωτογραφίζεται χαμογελαστός πάνω από την κάλπη  ==► Θα ρθεί καιρός κι αρφανοί θα φάνε και θα πιούνε...   ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Κατρούγκαλος: Αλλάζουμε το νόμο για τις απεργίες για να... πετυχαίνουν ..ΔΩΣΙΛΟΓΕ ΠΡΟΔΟΤΗ...ΔΟΛΟΦΟΝΕ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ.....ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ...!!!  ==► Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ!  ==► Η Μάχη της Κρήτης   ==► Μουσείο για τη Μάχη της Κρήτης χτίζει η Γερμανία στην Κρήτη  ==► Η Κρήτη έδινε ζωή...τα χρόνια της κατοχής - Η αυτάρκεια όπλο κατά της πείνας   ==► Εδιμβούργο, ένα μεσαιωνικό παραμύθι (Φωτο)  ==► Η ιστορία του Όριεντ Εξπρές    By The best widgets

Translate

04:17:20 AM

22/05/2025

29.10.23

Το πρώτο δυστύχημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Συνέβη στις 29 Οκτωβρίου 1959, όταν το αεροπλάνο που εκτελούσε το απογευματινό δρομολόγιο της νεοσύστατης Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη κατέπεσε λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Ελληνικού, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 18 επιβαίνοντες. 
Το αεροπλάνο, ελικοφόρο τύπου DC-3 (Ντακότα), με κυβερνήτη
τον απόστρατο σμήναρχο της Πολεμικής Αεροπορίας Αναστάσιο Καλοβυρνά, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 17:10, με δεκάλεπτη καθυστέρηση. Εκτελούσε την πτήση 214 προς Θεσσαλονίκη, με τριμελές πλήρωμα και 15 επιβάτες, από τους οποίους δύο ήταν Αυστριακοί.
Δύο λεπτά μετά την απογείωση, ο κυβερνήτης του ανέφερε δια του ραδιοτηλεφώνου στον πύργο ελέγχου ότι η πτήση «έχει καλώς». Σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς πτήσης, ο κυβερνήτης είχε την υποχρέωση μέχρι τις 17:25 να έλθει σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας και να ενημερώσει για την πορεία του.
Η επαφή δεν έγινε μέχρι την προκαθορισμένη ώρα, αλλά ο αρμόδιος αξιωματικός της Τανάγρας δεν ανησύχησε, καθώς υπέθεσε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν στην αντίστοιχη καθυστέρηση της απογείωσης του αεροπλάνου. Όταν, όμως, πέρασε και η 6η απογευματινή χωρίς να ληφθεί σήμα από τη Ντακότα, σήμανε συναγερμός.
Η αρμόδια υπηρεσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας μάταια προσπαθούσε να έλθει σε επαφή με το αεροπλάνο. Τα άσχημα μαντάτα δεν άργησαν να έλθουν. Ένας βοσκός είδε ένα αεροπλάνο να πέφτει φλεγόμενο μεταξύ Αυλώνα (Κακοσάλεσι παλαιότερα) και Μαλακάσας και ειδοποίησε τη Χωροφυλακή κι αυτή με τη σειρά της τους αρμοδίους.
Οι άνδρες της τοπικής Χωροφυλακής που μετέβησαν πρώτοι στην περιοχή του δυστυχήματος βρέθηκαν μπροστά σ' ένα φριχτό θέαμα. Τα πτώματα των επιβαινόντων είχαν διαμελισθεί και απανθρακωθεί σε τέτοιο σημείο, που ήταν αδύνατο να αναγνωρισθούν. Ακολούθησαν οι εμπειρογνώμονες, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι ένα από τα φτερά του αεροπλάνου είχε αποκοπεί και ότι βρισκόταν σε απόσταση 4 χιλιομέτρων από την άτρακτο του αεροπλάνου.
Από την πρώτη στιγμή υπήρχαν αντιφατικές εκτιμήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος. Η κυβέρνηση Καραμανλή επικαλέστηκε τις άσχημες καιρικές συνθήκες, ενώ η Ένωση Ιπταμένων Πολιτικής Αεροπορίας θεώρησε υπεύθυνη την ιδιοκτησία της Ολυμπιακής Αεροπορίας, δηλαδή τον Αριστοτέλη Ωνάση, για ελλιπή συντήρηση των αεροσκαφών και την υπεραπασχόληση του ιπτάμενου προσωπικού. Το επίσημο πόρισμα, που εκδόθηκε αρκετούς μήνες αργότερα, έδειξε ως βασικό αίτιο του δυστυχήματος τη βλάβη του κινητήρα κατά τη διάρκεια της απογείωσης..
πηγη sansimera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.