α

==► Ινδονησία: Το ηφαίστειο Λάκι-Λάκι «ξύπνησε» – Εντυπωσιακές εικόνες [βίντεο]  ==► Μακρόνησος: Το βασανιστήριο με το τσουβάλι και τη γάτα   ==► ...Και βγήκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνήτες,   ==► Διαβάστε 9 προφητείες που γράφτηκαν πριν 114 χρόνια και βγήκαν αληθινές   ==► Το ακούσαμε και αυτο; - Ο Γ.Παπανδρέου εργάστηκε ως εποχιακός εργάτης στη Σουηδία  ==► Ακαταδίωκτοι δολοφόνοι! 25-27 περιστατικά μυοκαρδίτιδας (μετά από mRNA εμβόλια) και στην Ελλάδα...  ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: ΤΣΙΠΡΑΣ- ΖΑΕΦ : ΤΟ ΔΙΔΥΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ!  ==► Η ιστορία του Μον Παρνές   ==► Γυαλιά - καρφιά η «Λεωφόρος»  ==► Η ιστορία του Ταζ Μαχάλ  ==► Το μυστηριώδες χωριό όπου όλοι είναι πλούσιοι, φυλακισμένοι και κουρασμένοι!  ==► Τα μυστικά των Καρυάτιδων: Τι συμβολίζουν τα ακροδάχτυλα και οι κοθόρνοι   ==► Οταν οι πρώτοι Έλληνες μετανάστες φτάνουν στο νησί Έλις της Νέας Υόρκης  ==► Το Εθνικό Σύμβολο της Αμερικής έχει καταγωγή Ελληνική  ==► Γάζα: Ποτάμι το αίμα αθώων και σήμερα-Υποψίες για ''φονικό'' σύστημα διανομής προμηθειών  ==► Η τελική φάση του καπιταλισμού ένας ”σοσιαλισμός” μ’ απάνθρωπο πρόσωπο: Κρατικός Mονοπωλιακός Καπιταλισμός.Θ’ αποτύχει γιατί άλλαξε το κοινωνικό μοντέλο από πυραμίδα σε δίκτυο!  ==► Μονομαχούσαν και οι γυναίκες στην αρχαιότητα  ==► Θήρα – Μια ελιά λύνει το μυστήριο της μεγαλύτερης έκρηξης ηφαιστείου που γνώρισε η Ανθρωπότητα  ==► Η Γη έκρυβε ένα θαυμαστό μυστικό για 1.000 χρόνια! (φωτο)  ==► Ελίνα Καντζά: Κορμί «θανατηφόρο» στα 40  ==► Κόλαση - Το Ιράν σφυροκοπά ξανά Τελ Αβίβ και Haifa - 400 νεκροί και τραυματίες - Φλέγεται η Τεχεράνη από πυραύλους του Ισραήλ   ==► Η απόφαση eurogroup για λιτότητα έως το 2060 και οι γελοίοι γελωτοποιοί του ΣΥΡΙΖΑ...ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΣΩΤΗΡΟΥΛΗ ΞΕΦΤΙΛΑ???  ==► Η ζωή είναι μία σπίθα ανάμεσα σε δύο όμοια κενά: το σκοτάδι πριν τη γέννηση και το σκοτάδι μετά το θάνατο  ==► Τουρισμός: Σε ποια νησιά στρέφονται Αμερικανοί και Βρετανοί – Παρελθόν Μύκονος και Σαντορίνη  ==► Ανεμπόδιστοι... σκοτώνουν την Ελλάδα    By The best widgets

Δείτε live όλες τις εξελίξεις

Translate

05:52:51 AM

18/06/2025

29.4.25

Κ. Καβάφης:«Σα μια σειρά κεράκια αναμένα»…

Του μέλλοντος η μέρες στέκοντ’ εμπροστά μας 
σα μια σειρά κεράκια αναμένα —
χρυσά, ζεστά, και ζωηρά κεράκια.
Η περασμένες μέρες πίσω μένουν,
μια θλιβερή γραμμή κεριών σβυσμένων•

τα πιο κοντά βγάζουν καπνόν ακόμη,
κρύα κεριά, λυωμένα, και κυρτά.
Δεν θέλω να τα βλέπω• με λυπεί η μορφή των,
και με λυπεί το πρώτο φως των να θυμούμαι.
Εμπρός κυττάζω τ’ αναμένα μου κεριά.
Δεν θέλω να γυρίσω να μη διω και φρίξω
τι γρήγορα που η σκοτεινή γραμμή μακραίνει,
τι γρήγορα που τα σβυστά κεριά πληθαίνουν.
Το ποίημα «Κεριά» είναι ένα από τα απλούστερα ως προς τη σύλληψή τους ποιήματα, παράλληλα όμως κι ένα από τα πλέον αποτελεσματικά ως προς τη μετάδοση των συναισθημάτων του ποιητή. Η εικόνα με τα σβησμένα κεριά του παρελθόντος αιχμαλωτίζει τη φαντασία του αναγνώστη και μεταδίδει την απελπισία του ποιητή, ο οποίος παρακολουθεί τις μέρες της ζωής του να περνούν με γοργούς ρυθμούς.
Η αισιόδοξη άποψη του ποιήματος είναι τα ζεστά και ζωηρά κεριά που συμβολίζουν τις μέρες του μέλλοντος. Η αισιόδοξη οπτική όμως καλύπτει μόλις την πρώτη στροφή του ποιήματος, καθώς εκείνο που πραγματικά απασχολεί τον ποιητή είναι οι μέρες που πέρασαν, τα κεριά που έσβησαν. Μια θλιβερή γραμμή από σβησμένα κεριά είναι το παρελθόν μας, όπως παρουσιάζεται σ’ αυτό το ποίημα, μια γραμμή που διαρκώς μεγαλώνει. Είναι αξιοσημείωτο πως ο Καβάφης δίνει εδώ την πιο απογοητευτική εικόνα του παρελθόντος, υπό την έννοια πως ο ποιητής συνήθως στρέφεται στις αναμνήσεις και στο παρελθόν του με νοσταλγία, καθώς από αυτό αντλεί τις πιο ευχάριστες στιγμές της ζωής του. Βέβαια, εδώ ο Καβάφης κοιτά τις μέρες που πέρασαν μόνο ως στοιχείο που δηλώνει ότι η ζωή μας περνά με γοργούς ρυθμούς, γι’ αυτό και οι μέρες του παρελθόντος δίνονται ως μια θλιβερή γραμμή.
Ο ποιητής δηλώνει πως δε θέλει να κοιτάζει τα σβησμένα κεριά, τις μέρες που πέρασαν, γιατί στεναχωριέται όταν θυμάται το φως που είχαν πρώτα, όταν θυμάται δηλαδή πως κάποτε οι περασμένες αυτές ημέρες αποτελούσαν το παρόν και το μέλλον του. Ό,τι κάποτε αποτελούσε το ποθητό μέλλον, έχει πια περάσει και βρίσκεται στο παρελθόν. Κάθε κερί δε διαρκεί παρά ελάχιστα και σύντομα έχει κι αυτό σβήσει, κάθε μέρα προσφέρει για λίγο το φως της κι αμέσως περνά και γίνεται μέρος της θλιβερής γραμμής των σβησμένων κεριών.
Ο ποιητής κοιτά εμπρός, τα αναμμένα του κεριά, τις μέρες που πρόκειται να έρθουν και προσπαθεί να επικεντρωθεί στο μέλλον του. Οι μέρες βέβαια του μέλλοντος δεν είναι δεδομένες, ούτε αν θα έρθουν ούτε πόσες θα είναι, το μόνο δεδομένο είναι αυτό που έχουμε ήδη ζήσει, αυτό που έχει πια τελειώσει, κι αυτό δυστυχώς δεν μπορεί πια να επανέλθει.
Δε θέλει, δηλώνει ο ποιητής, να γυρίσει πίσω το βλέμμα του, για να μη δει πόσο γρήγορα η σκοτεινή γραμμή μακραίνει, πόσο γρήγορα πληθαίνουν τα σβησμένα κεριά. Ο ποιητής απελπίζεται όταν σκέφτεται πόσο γρήγορα περνά η ζωή του κι αυτή τη διαπίστωση επιχειρεί να μοιραστεί μαζί μας, ίσως σαν μια υπενθύμιση πως η ζωή δε διαρκεί για πάντα, ίσως μάλιστα να μη διαρκέσει και πολύ, γι’ αυτό θα πρέπει να απολαμβάνουμε τα χρυσά και ζωηρά κεράκια, όσο είναι ακόμη αναμμένα. 
 Κωνσταντίνος Καβάφης «Κεριά»
πηγη latistor
μονταζ teo  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.