α

==► Οικογένεια Ντε Γκρες: Ανάμεσα στους δωρητές της αιματολογικής κλινικής του Ευαγγελισμού για τους ογκολογικούς ασθενείς  ==► Τα φαντάσματα του Αλκατράζ   ==► Πρόταση Καρυστιανού για Προανακριτική / Βαριές ποινικές ευθύνες σε Μητσοτάκη, Καραμανλή   ==► #ΞΑΦΝΙΚΑ και ΑΙΦΝΙΔΙΑ εκτελέστηκε στην καμπίνα του ο Γάλλος Κυβερνήτης και μοναδικός επιβάτης του σκάφους από τις υποχρεωτικές #Pfizer  ==► «Καίει» η τιμή της ξαπλώστρας – Πόσο κοστίζει το μπάνιο στις οργανωμένες παραλίες της Αττικής  ==► Κάρολος Παπούλιας   ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ:...ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ …ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΕ ΗΔΗ ΩΣ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ  ==► Πήραμε τη ζωή μας λάθος…   ==► Ο ΠΙΟ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 24. ΔΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ...   ==► Το υπερμοντέλο από τη Σερβία σου κόβει την ανάσα   ==► Αγνώριστοι στα νιάτα τους: Δείτε σπάνιες φωτογραφίες των αξέχαστων πρωταγωνιστών του ελληνικού κινηματογράφου  ==► Σωτήρης Μουστάκας 1940 – 2007  ==► Ανακαλύφθηκε 1700 ετών Ελληνικό σχολείο στην Αίγυπτο  ==► Ήλιος της Βεργίνας - Η Ιστορία του αρχαίου Ελληνικού συμβόλου  ==► Ασκληπιείο Επιδαύρου - Εκεί όπου γίνονταν θαύματα  ==► Η Άλωση της Αθήνας από τους Οθωμανούς Τούρκους  ==► Ντίνος Ηλιόπουλος (1915 – 2001)   ==► Η Σφαγή της Πλατείας Τιεν Αν Μεν  ==► ΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΩ (ΘΕΜΗΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΔΗΣ)  ==► ΜΟΥ'ΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ ΚΟΛΑΣΗ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ)  ==► Αύξηση των καρκίνων Τούρμπο μετα τις ενέσεις covid  ==► Φ.Σκορδά κατά Α.Πορτοσάλτσε: «Κοροϊδεύετε τη νοημοσύνη μας»  ==► Η αρχαία ελληνική επιγραφή που έκρυβε την κατάρα του χορευτή – Αποκρυπτογραφήθηκε μετά από 1.500 χρόνια  ==► ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΕΡΑΣΕ (ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ)  ==► Η ΑΝΑΛΥΣΗ DNA ΤΩΝ ΕΠΙΜΗΚΩΝ ΚΡΑΝΙΩΝ ΤΗΣ ICA ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ     By The best widgets

Translate

07:30:12 PM

05/06/2025

26.4.25

Ευγένιος Ντελακρουά, η «ιερή μορφή» του ρομαντισμού

 Στις 13 Αυγούστου του 1863, αφήνει την τελευταία του πνοή ο γάλλος ζωγράφος Ευγένιος Ντελακρουά, κορυφαία μορφή του ρομαντισμού και ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους όλων των εποχών. Οι εκφραστικές πινελιές του, που σόκαραν τους σύγχρονούς του, και η μελέτη του των οπτικών εφέ των χρωμάτων επηρέασαν βαθύτατα τα έργα των ιμπρεσιονιστών ενώ το πάθος του για τα εξωτικά θέματα ενέπνευσε τους συμβολιστές.
Ο Delacroix επηρεάστηκε από το φιλελληνικό ρεύμα της εποχής του και ορισμένα από τα σημαντικότερα έργα του είχαν πηγή έμπνευσης τον αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία και τα δεινά που έπληξαν τον σκλαβωμένο λαό. Ο Ferdinand Victor Eugène Delacroix γεννήθηκε στις 26 Απριλίου του 1798 στο Charenton-Saint-Maurice της Γαλλίας. Ο πατέρας του υπήρξε μέλος της πιο βίαιης φατριάς κατά την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης και μετέπειτα υπουργός Εξωτερικών του Διευθυντηρίου.


Ο Eugène Delacroix έρχεται στον κόσμο στις 26 Απριλίου του 1797. Το ότι επέζησε των παιδικών του χρόνων είναι ένα θαύμα αφού είχε καταπληκτικό ιστορικό ατυχίας: Ως βρέφος, γλίτωσε από πυρκαγιά η οποία του άφησε σημάδια στο σώμα και το πρόσωπο, γλίτωσε τον πνιγμό όταν βρέθηκε στη θάλασσα από αμέλεια της νταντάς του, ενώ γλίτωσε και από μια δηλητηρίαση. Επιπλέον, επιχείρησε να κρεμαστεί, χωρίς να επιθυμεί να αυτοκτονήσει, μιμούμενος αυτά που είδε σε μια έκθεση που έδειχνε κάποιον στην αγχόνη. Ένας τσαρλατάνος της εποχής πάντως αποφάνθηκε ότι ο πιτσιρίκος ακολουθούσε όσα του προδιέγραφε το ωροσκόπιό του: «θα γίνει ένας άντρας διάσημος, μα η ζωή του θα είναι σκληρή, βασανιστική και πάντα θα χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις». Μετά τις πρώτες σπουδές στο Lycée Napoléon, όταν αποφάσισε ότι ήθελε να γίνει ζωγράφος, μπήκε στο ατελιέ του βαρόνου Pierre-Narcisse Guérin ως μαθητευόμενος. Συμμαθητής του ήταν ο Ary Scheffer με τον οποίο διατήρησε ανταγωνιστική σχέση για όλη του τη ζωή. Ολοκλήρωσε το πρώτο του σημαντικό έργο, Δάντης και Βιργίλιος, στο δικό του εργαστήριο.
Όταν το είδε ο Guérin, εξαγριώθηκε και του είπε ότι ήταν παράλογο, απεχθές και υπερβολικό. Παρόλα αυτά, το έργο ενθουσίασε όταν παρουσιάστηκε σε έκθεση στο Salon το 1822. Η ελληνική επανάσταση που μαίνονταν ενέπνευσε τον ζωγράφο που δημιούργησε ορισμένα από τα κορυφαία του έργα. Ο πίνακας «Η Ελλάδα θρηνεί στα ερείπια του Μεσολογγίου» και άλλα μικρότερα έργα εμπνευσμένα από τους ελληνικούς αγώνες παρουσιάστηκαν σε μια έκθεση τα έσοδα της οποίας πήγαν στους αγωνιζόμενους Έλληνες. Η έκθεση αυτή είχε τεράστια επιτυχία και πλήθος κόσμου έσπευσε να την επισκεφτεί. Τον επόμενο χρόνο δημιούργησε ένα ακόμα σημαντικό έργο του, τον «Σαρδανάπαλο» από το δράμα του Λόρδου Βύρωνα, τον οποίο θαύμαζε ιδιαίτερα. Μεγάλη γοητεία του ασκούσαν και οι ήρωες του William Shakespeare, του Sir Walter Scott και του Johann Wolfgang von Goethe.

Το 1831 επανεμφανίστηκε στο Salon με έξι έργα του και μετά αποχώρησε για το Μαρόκο. Αρνήθηκε να επισκεφτεί την Ιταλία, φοβούμενος μήπως οι παλαιοί δάσκαλοι επηρεάσουν την γνησιότητα και την αυτάρκεια του έργου του. Συνέχισε να εργάζεται ακατάπαυστα, συχνά μεγάλα έργα με ιστορικό θέμα που εξίσου συχνά γινόταν δεκτά στο Salon όχι με ιδιαίτερη θέρμη. Το 1845 προσλήφθηκε για να διακοσμήσει τη Βιβλιοθήκη του Λουξεμβούργου, το 1847 την αίθουσα των υπουργών, την οροφή της Πινακοθήκης του Απόλλωνα στο Λούβρο το 1849 και αυτήν του Salon de la Paix του ξενοδοχείου Hôtel de Ville το 1853.

Ο Eugène Delacroix έφυγε από τη ζωή στις 13 Αυγούστου του 1863. Τον επόμενο χρόνο εγκαινιάστηκε έκθεση των έργων του στην Boulevard des Italiens, η οποία περιελάμβανε 174 πίνακες (οι περισσότεροι μεγάλων διαστάσεων) και 303 σχέδια και λιθογραφίες, στην οποία έγινε εμφανής στο ευρύτερο κοινό η ακούραστη δημιουργικότητά του καθώς και η εξαίρετη χρήση εκ μέρους του των χρωμάτων. «Ο Delacroix ήταν παθιασμένα ερωτευμένος με το πάθος, αλλά ήταν ψυχρά αποφασισμένος να εκφράσει το πάθος όσο πιο καθαρά γίνεται» είπε γι’ αυτόν ο Charles Baudelaire
http://tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.