α

==► Αυτοί που αντέχουν, έχουν πονέσει πολύ…  ==► ΞΑΦΝΙΚΑ και ΑΙΦΝΙΔΙΑ αφανίζονται οικογένειες Ελλήνων, φυσικά κανείς δεν ξέρει τον λόγο  ==► Τί γίνεται;; Πού ακριβώς είμαστε και πού το είναι είναι;;   ==► 19 Μαΐου! Ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου! ...Ο ΑΘΕΟΣ ΣΑΠΙΛΑΣ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΑΠΟ ΚΟΥΝΙΑ.....ΝΑΝΟΥΡΙΖΕΤΑΙ....ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΙΑΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ.....ΣΑΒΟΥΡΑ ΠΟΥ ΣΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ......!!!!!  ==► Χωριά του Πόντου που γλίτωσαν τη Γενοκτονία   ==► Η πιο τρομακτική νύχτα στη Γενοκτονία των Ποντίων: Η σφαγή των νηπίων της Σάντας (φωτό & βίντεο)   ==► Η Γενοκτονία των Ποντίων σε χάρτη: Τα χωριά του Πόντου, μεταξύ αυτών χωριά που κάηκαν και χάθηκαν  ==► Αυτά έλεγε ο νέος υπουργός Μετανάστευσης Δ.Καιρίδης: “Είμαστε παιδιά Οθωμανών, δεν υπάρχει καμιά γενοκτονία Ποντίων” – Αυτούς ψηφίσατε για να σας κάνουν τα ρουσφέτια (Βίντεο)  ==► Οι Τούρκοι έκαναν τους Πόντιους ζωοτροφές! (Βιντεο)  ==► Φρικιαστικά ντοκουμέντα: Οι μεταθανάτιες φωτογραφίες «επωνύμων» που σόκαραν τον κόσμο! (Photos)  ==► Τι ήταν η επέμβαση της λοβοτομής που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για την αντιμετώπιση ψυχικών παθήσεων  ==► ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Απ’ έξω Ρουβάς κι από μέσα… κουβάς   ==► Χο Τσι Μινχ, ο «φωτισμένος» Βιετναμέζος   ==► Τόμας Έντουαρντ Λόρενς (1888 – 1935)   ==► Σε ένα στάβλο παρατημένες, σκούριαζαν μηχανές θρύλοι ίδιες με εκείνη που σκοτώθηκε ο Λώρενς της Αραβίας (Photos)  ==► Η δολοφονία του Δηλιγιάννη  ==► Σαμαράς: «Αυτή δεν είναι κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι του Μητσοτάκη, είμαστε απόντες από παντού, άλλα λέγαμε προεκλογικά και άλλα τελικά κάναμε»  ==► Δεν ξέρουν τι θα πει καημός…   ==► Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΠΑΤΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ  ==► ΚΑΙ Ο ΝΟΥΣ ΜΟΥ ΠΑΛΙ ΞΕΝΥΧΤΑ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ)  ==► Οινούσσες : Άρρηκτη σχέση με τη θάλασσα, το πέλαγος, το υγρό στοιχείο (Φωτο)  ==► Σβάστικα: Η Δολοφονία ενός Θεού  ==► Νικηφόρος Μανδηλαράς 1928 – 1967  ==► Η Μάχη των Δολιανών  ==► Δροσουλίτες    By The best widgets

Translate

06:50:03 PM

19/05/2025

23.7.23

Γιώργος Γαβριηλίδης 1908 – 1982

Έλληνας ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, από τους πιο γνωστούς δευταραγωνιστές της μεγάλης οθόνης.
Ο Γιώργος Γαβριηλίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1908 και καταγόταν από καλλιτεχνική οικογένεια. Ήταν γιος του ηθοποιού Περικλή Γαβριηλίδη και της ηθοποιού Αγγέλας Γαβριηλίδου. Σπούδασε υποκριτική στην Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου και ξεκίνησε από μικρός να μετέχει σε έργα πρόζας.
Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1925 με το έργο του Γρηγορίου Ξενόπουλου «Ο Ψυχοπατέρας» και προς το τέλος της δεκαετίας του ‘30 άρχισε να μετέχει σε μουσικούς θιάσους και να παίζει σε οπερέτες και επιθεωρήσεις. Το 1947 έγινε συνθιασάρχης με τη Μαρίκα Κρεββατά και τη Μαρίκα Νέζερ και από το 1955 έως το 1957 με τη Μαρίκα Κρεββατά, τις αδελφές Καλουτά και τη Ρένα Ντορ. Τα επόμενα χρόνια ακολούθησε η ριζική στροφή του προς τα έργα πρόζας.
Η πρώτη του κινηματογραφική δουλειά χρονολογείται από το 1936, όταν συμμετείχε μαζί με τον πατέρα του στην ελληνοτουρκική παραγωγή «Ο Κακός Δρόμος», σε σκηνοθεσία Μουχσίν Ερτουγρούλ και σενάριο Γρηγορίου Ξενόπουλου. Γνωστός έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ‘50 και τη δεκαετία του ‘60, τη χρυσή εποχή του εμπορικού κινηματογράφου στην Ελλάδα. Αξέχαστες έχουν μείνει οι ερμηνείες του στις κωμωδίες της Φίνος Φίλμ «Μία Ιταλίδα από την Κυψέλη» (1968), στο ρόλο του ελληνοαμερικανού Τζον Πάρκερ και «Μια τρελλή τρελλή σαραντάρα» (1966), στο ρόλο του κουφού γαμπρού που τον προξενεύουν στη Ρένα Βλαχοπούλου.
Αν και δευτεραγωνιστής, ο Γιώργος Γαβριηλίδης κατάφερνε να κλέβει πάντα κάτι από τη λάμψη των πρωταγωνιστών και να κάνει αισθητή την παρουσία του με το πηγαίο και μεστό παίξιμό του. Ήταν παντρεμένος με την επίσης ηθοποιό Μαρίκα Κρεββατά (1910-1994), με την οποία έπαιξαν στον κινηματογράφο το ρόλο του ζευγαριού που τσακώνεται, στην ταινία «Η γυναίκα μου τρελλάθηκε» (1966).
Ο Γιώργος Γαβριηλίδης πέθανε στην Αθήνα στις 23 Ιουλίου 1982, σε ηλικία 74 χρονών.
Φιλμογραφία
  • Ο κακός δρόμος (1936)
  • Λατέρνα φτώχεια και γαρύφαλλο (1957)
  • Ένας ήρως με παντούφλες (1958)
  • Ο άνθρωπος του τραίνου (1958)
  • Ο λεφτάς (1958)
  • Ένας έλληνας στο Παρίσι (1959)
  • Ο Ηλίας του 16ου (1959)
  • Το ξύλο βγήκε απ' τον Παράδεισο (1959)
  • Φτώχεια και αριστοκρατία (1959)
  • Λάθος στον έρωτα (1961)
  • Όταν λείπη η γάτα! (1962)
  • Εταιρία θαυμάτων (1962)
  • Κατηγορούμενος ο έρως (1962)
  • Νόμος 4000 (1962)
  • Ο Δήμος από τα Τρίκαλα (1962)
  • 7 μέρες ψέματα (1963)
  • Ένας βλάκας... με πατέντα! (1963)
  • Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης (1963)
  • Ο εαυτούλης μου (1964)
  • Τα δίδυμα (1964)
  • Κορίτσια για φίλημα (1965)
  • Ο μετανάστης (1965)
  • Ο φτωχός εκατομμυριούχος (1965)
  • Υιέ μου... Υιέ μου…(1965)
  • Υπάρχει και φιλότιμο (1965)
  • Η γυναίκα μου τρελλάθηκε (1966)
  • Ο αδελφός μου ο λόρδος (1966)
  • Φουσκοθαλασσιές (1966)
  • Ένας απένταρος λεφτάς (1967)
  • Μιας πεντάρας νιάτα (1967)
  • Ο ανακατωσούρας (1967)
  • Η αρχόντισσα κι' ο αλήτης (1968)
  • Μια Ιταλίδα απ' τη Κυψέλη (1968)
  • Ο πεθερόπληκτος (1968)
  • Οι μνηστήρες της Πηνελόπης (1968)
  • Η κόμησσα της φάμπρικας (1969)
  • Η παριζιάνα (1969)
  • Ο γόης (1969)
  • Ο παραμυθάς (1969)
  • Τα δυο πόδια σ' ένα... παπούτσι! (1969)
  • Μια τρελλή... τρελλή... σαραντάρα (1970)
  • Ο ακτύπυτος κτυπήθηκε (1970)
  • Δυο μοντέρνοι γλεντζέδες (1971)
  • Μια ελληνίδα στο χαρέμι (1971)
  • Πως καταντήσαμε Σωτήρη!.. (1972)
  • Ο αισιόδοξος (1973)
Τηλεόραση
  • Εικοσιτετράωρο ενός παλιατζή (1972, ΕΙΡΤ)
  • Ιστορίες της νύχτας (1972, ΕΙΡΤ)
  • Ένας απίθανος ντετέκτιβ (1973, ΥΕΝΕΔ)
    πηγη sansimera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.