α

==► ΘΑ ΜΕΙΝΩ ΜΟΝΟΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ)  ==► Δεν έχει τελειωμό η γενοκτονία από τα εμβόλια – Νεκρός από ανακοπή καρδιάς μέσα στην νταλίκα 48χρονος από την Πάτρα  ==► Το ελληνικό νησί που μοιάζει ολόκληρο με ζωγραφιά. Από τα αρχαία χρόνια έχει μόνο ένα Χωριό (Βιντεο + Φωτο)  ==► ΑΠΟΨΕ ΘΑ'ΘΕΛΑ ΝΑ'ΡΘΕΙΣ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ)  ==► Δώσαμε ταυτότητα και γλώσσα και πήραμε … γραβάτα  ==► Έζησε πριν 3500 χρόνια στις Μυκήνες και την «ζωντάνεψε» η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα: «Είναι απίστευτα σύγχρονη, μου έκοψε την ανάσα»   ==► ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ! Συνεχίζεται το λουτρό αίματος στα κέντρα διανομής βοήθειας στη Γάζα  ==► H μάχη της ζυγαριάς. Οι γυναίκες με καμπύλες εξακολουθούν να έχουν ακόμα... φανατικό κοινό   ==► Εγκλήματα πολέμου που οι ΗΠΑ δεν θέλουν να θυμούνται  ==► 1950-1953: Ο Πόλεμος στην Κορέα (Τότε που βάψαμε- κι εμείς- τους κίτρινους στο αίμα και… φαλήρισε οικονομικά η Ελλάδα!)   ==► Ο Πόλεμος της Κορέας  ==► Η Μάχη του Βατερλό  ==► Βατερλό: Η μάχη που σφράγισε τον 19ο αιώνα   ==► Η ζωή είναι μία σπίθα ανάμεσα σε δύο όμοια κενά: το σκοτάδι πριν τη γέννηση και το σκοτάδι μετά το θάνατο  ==► Η αστυνομική εγκύκλιος για τα αγώγια των αμαξών στους δρόμους των Αθηνών  ==► Εν Αθήναις...καλοκαιρινές διακοπές  ==► Η Daphne Joy έχει καμπύλες που προκαλούν «ίλιγγο» – Αντέχεις να τη δεις; (φώτο) Το ζουμερό μοντέλο από τις Φιλιππίνες είναι η αποθέωση της γυναικείας καμπύλης  ==► Σε μία νέα κανονικότητα μετά τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς εκατοντάδες άνθρωποι πεθαίνουν στον ύπνο τους από ανακοπή καρδιάς – Τραγικό τέλος για τον 47χρονο αρχηγό της ομάδας Ρήγας Φεραίος στο Βελεστίνο  ==► «ΔΙΝΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ», Μαξίμ Γκόρκι (1868-1936)   ==► Δημήτρης Μυταράς 1934 – 2017  ==► Αλκέτας Παναγούλιας 1934 – 2012  ==► Ινδονησία: Το ηφαίστειο Λάκι-Λάκι «ξύπνησε» – Εντυπωσιακές εικόνες [βίντεο]  ==► Μακρόνησος: Το βασανιστήριο με το τσουβάλι και τη γάτα   ==► ...Και βγήκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνήτες,   ==► Διαβάστε 9 προφητείες που γράφτηκαν πριν 114 χρόνια και βγήκαν αληθινές     By The best widgets

Δείτε live όλες τις εξελίξεις

Translate

12:56:48 AM

19/06/2025

11.5.25

Η απεργία στην «Πούλμαν»

Πολύμηνη απεργιακή κινητοποίηση στην εταιρεία κατασκευής βαγονιών «Πούλμαν» στο Σικάγο, με αιματηρή κατάληξη και ήττα του αμερικανικού συνδικαλιστικού κινήματος. Αφορμή υπήρξε η μείωση των μισθών κατά 28% και η απόλυση τριών συνδικαλιστών τον Μάιο του 1894.
Ιδιοκτήτης της εταιρείας ήταν ο Τζορτζ Πούλμαν (1831-1897) εφευρέτης του βαγκόν-λι και όνομα οικείο στις μέρες μας (Πούλμαν ονομάζουμε ακόμα και σήμερα τα λεωφορεία). Ο Πούλμαν, συν τοις άλλοις, υπήρξε ένας φιλάνθρωπος καπιταλιστής, καθώς πίστευε ότι οι εργατικές αναταραχές προέρχονται από τις χαμηλές αμοιβές και τις κακές συνθήκες ζωής των εργαζομένων. Γι' αυτό φρόντιζε να καλοπληρώνει τους υπαλλήλους του και μάλιστα τους έκτισε μια πόλη στα νότια του Σικάγου για να τους στεγάσει.
Στην πόλη του Πούλμαν οι κάτοικοι ζούσαν σε άνετα διαμερίσματα, με τρεχούμενο νερό, γκάζι και αποχέτευση, κάτι πρωτόγνωρο για την εποχή. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση παρεχόταν δωρεάν, ενώ υπήρχε ελεύθερη πρόσβαση σε μια δημόσια βιβλιοθήκη, που προικίστηκε με 5.000 τόμους από την προσωπική βιβλιοθήκη του Πούλμαν.
Όμως, οι καλές μέρες δεν διαρκούν πολύ και η οικονομική κρίση που έπληξε τις ΗΠΑ στα τέλη του 19ου αιώνα χτύπησε και την πόρτα της Πούλμαν. Η εταιρεία ως πρόσφορο μέσο επέλεξε τη μείωση των μισθών, χωρίς, όμως να μειώσει τα ενοίκια όσων ζούσαν στα σπίτια της. Οι συνδικαλιστές αντέδρασαν και η εργοδοσία, σε μία επίδειξη πυγμής, απέλυσε τρεις εκπροσώπους των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν απεργία διαρκείας από τις 11 Μαΐου 1894, με την κάλυψη της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ARU), της οποίας ηγείτο ο Γιουτζίν Ντεμπς. Παρά την αντίδρασή του, καθώς φοβόταν δυναμική επέμβαση της κυβέρνησης, στο πλευρό των απεργών τάχθηκαν χιλιάδες σιδηροδρομικοί, που μποϊκόταραν όσους συρμούς χρησιμοποιούσαν βαγόνια της «Πούλμαν».
Οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σε μεγάλο μέρος των Ηνωμένων Πολιτειών παρέλυσαν. Στα μέσα Ιουνίου η ARU πρότεινε στην «Πούλμαν» να λυθεί η διαφορά της με τους απεργούς, μέσω διαιτησίας. Η εταιρεία, που, εν τω μεταξύ, είχε κηρύξει ανταπεργία (lock out), αρνήθηκε.
Σε μια ειρηνική διαδήλωση των απεργών στις 29 Ιουνίου στο Σικάγο, κάποιοι αναρχικοί εμφανίστηκαν με το μαξιμαλιστικό σύνθημα «Εκτροχιάστε τα τρένα, καταστρέψτε τα εργοστάσια, κάψτε ό,τι κινείται». Ήταν η ευκαιρία που ζητούσε ο Υπουργός Δικαιοσύνης Ρίτσαρντ Όνλεϊ για να στείλει στην περιοχή τις ομοσπονδιακές δυνάμεις, παρά την αντίδραση του Δημάρχου του Σικάγου και του Κυβερνήτη του Ιλινόις.
Στις 3 Ιουλίου, με τη θέα των ομοσπονδιακών, το πλήθος εξαγριώθηκε και άρχισε να προβαίνει σε βανδαλισμούς. Στην εξέλιξη αυτή συνετέλεσε και η απαγόρευση της επικοινωνίας συνδικαλιστών και απεργών, που είχε επιβληθεί με δικαστική απόφαση. Τώρα, οι αναρχικοί είχαν το πάνω χέρι. Μόνο στις 6 Ιουλίου, 700 βαγόνια της «Πούλμαν» κάηκαν και προκλήθηκαν ζημιές ύψους 340.000 δολαρίων στα εργοστάσιά της. Την επόμενη μέρα μια μεγάλη φωτιά κατέστρεψε τα κτίρια μιας έκθεσης σε κεντρικό πάρκο του Σικάγου. Ήταν η ώρα των δυνάμεων καταστολής, που αριθμούσαν 14.000 άνδρες. Χτύπησαν στο ψαχνό, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους γύρω στους 30 διαδηλωτές και να τραυματιστούν πάνω από 20.
Η απεργία, έχοντας χάσει τον προσανατολισμό της, άρχισε να φυλλορροεί, αφού δεν είχε την υποστήριξη της Αμερικάνικης Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών (AFL). Η ALU προσφέρθηκε να μεσολαβήσει για λύση της απεργίας, αν η «Πούλμαν» ξαναπροσλάμβανε τους απολυμένους συνδικαλιστές. Η εταιρεία, που είχε τώρα το πάνω χέρι, αρνήθηκε και στις 2 Αυγούστου 1859 άνοιξε και πάλι τα εργοστάσιά της, χωρίς την παραμικρή υποχώρηση προς τους εργαζομένους. Τους έβαλε, μάλιστα, να υπογράψουν ένα χαρτί ότι δεν θα ξανασυνδικαλιστούν.
Ο ηγέτης της Αμερικανικής Ένωσης Σιδηροδρομικών Γιουτζίν Ντεμπς (1855-1926) καταδικάσθηκε σε εξάμηνη φυλάκιση για τα επεισόδια του Ιουλίου και η οργάνωση διαλύθηκε. Κατά τη διάρκεια της φυλάκισής του διάβασε Μαρξ κι έγινε ένας από τους φλογερότερους σοσιαλιστές. Έθεσε υποψηφιότητα για Πρόεδρος των ΗΠΑ πέντε φορές και έλαβε το καλύτερο ποσοστό του 6% στις εκλογές του 1912.
sansimera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς. Το Ιστολογιο δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.